Lektion 23 (1/11-20 14:05-14:55)
Denna lektion tog totalt ca 50 min (exkl. rep.)
5MW 26/10: 35/44 rätt
Jag är särskilt stolt över detta resultat med tanke på att jag var trött i huvudet efter tentamenspluggandet. Mål: 50 Ciceros.
5MN 27/10: 70/94 rätt
Detta gick relativt väl, speciellt med tanke på att jag inte gick igenom figurkoderna för 00-99 i slutet och därmed inte återkallade några kopplingar på den vägen. Mål: 50 Ciceros.
5MW 28/10: 27/50 rätt
Detta gick relativt trögt, men ändå väl med tanke på att jag sovit dåligt. Jag lyckades dessutom använda 50 Ciceros, vilket gjorde det märkbart svårare eftersom jag fick hålla högre tempo.
5MN 29/10: 83/102 rätt
Detta gick överraskande väl med tanke på att jag inte sovit ordentligt och dessutom haft en tentamen under dagen. Jag lyckades använda 50 Ciceros! Mål: 90+.
5MW 30/10: 25/53 rätt
Detta gick okej med tanke på att jag var mycket trött. Jag lyckades använda över 50 Ciceros! Mål: 35+.
5MN 31/10: 62/106 rätt
Detta var svårt med tanke på att jag var väldigt trött.
5MW 1/11: 24/50 rätt
Detta gick trögt. För de första tre uppsättningarna Ciceros gick återkallelsen relativt väl, men eftersom jag blev tvungen att stressa igenom senare Ciceros för att hinna med 50 st (p g a att jag råkade hoppa över en Cicero och fick gå tillbaka) var kopplingarna svagare för dessa och därmed kunde jag endast återkalla ett fåtal.
Landskoder och riktnummer: Denna typ av information gick väl att memorera.
Faktatext: Denna typ av information gick relativt väl att memorera, men eftersom den är så vanligt förekommande behöver jag öva på att memorera den rutinmässigt.
Alternativa enheter: Denna typ av information gick förvånansvärt väl att memorera. Jag lyckades återkalla alla siffror i enhetsomvandlingen mellan gallon och liter på första försöket!
Överlag: Under denna lektion var jag ganska trött, men det påverkade till synes inte så mycket. Det gick relativt lång tid mellan förra lektionen och denna, vilket kan förklaras av min tentamensperiod och genomgående trötthet till följd av bristande sömn. Dock kändes denna lektion bra och memoreringen kändes inte alls särskilt ovan. Det har även gått bra att regelbundet träna genom IAM, så det är jag nöjd med.