Journal – ViggoM

Här kan du föra en egen journal över minnesträningen och läsa andras.
VictorBull

Minnesträning

Post by VictorBull »

Körde memorering på samtliga 800 ciceros idag! Alltid nöjd med att jag kan köra igenom dem innan kl 12, samtidigt som jag tagit sovmorgon :D

Körde både tvåsiffriga tal och kortlek, alltihop med SR-P1 på hög volym i bakgrunden. Inte supernöjd med resultaten, men utveckling sker hela tiden. Har jobbat mycket senaste tiden så har inte hunnit minnesträning varje dag, men så fort jag är ledig eller kör ett senare arbetsskift så kör jag minnesträning på förmiddagen (Y)
VictorBull

Figurkoder

Post by VictorBull »

Är uppe på 460 i tresiffriga tal. Det är rätt kul att lära in nya figurkoder, men det tidskrävande och tråkiga är fixeringen...

Målet blir att komma upp till 500 innan 1a september, därefter kommer jag inte fylla på med fler förens jag kört fixering en längre tid med mina redan existerande figurkoder.
VictorBull

Figurkoder

Post by VictorBull »

Är nu uppe i 480 tressiffriga tal. Idag gick fixeringen mellan 000-460 både snabbare och var roligare.
VictorBull

Pratradio

Post by VictorBull »

Oj oj! Det blir stora sänkningar av resultaten när man väl satt på SR-P1 på hög volym i bakgrunden när man ska memorera. Men det är helt okej just nu, jag har gjort stora förbättringar denna sommaren, förbättringar jag ALDRIG förväntat mig! :D

Ska fortsätta träna med pratradion i bakgrunden och min koncentration kommer nå nya höjder :D
VictorBull

Pratradio

Post by VictorBull »

Skrämmande att se hur mycket sämre resultaten blir när jag har pratradion på väldigt hög volym. Det känns omöjligt att hålla fokus och man blir arg och frustrerad över att koncentrationen flackar, vilket förvärrar mitt fokus ytterligare... Frustrerande! Men dock väldigt nödvändigt ;-)
VictorBull

501 figurkoder!

Post by VictorBull »

Idag nådde jag äntligen figurkod 500 på tresiffriga tal! :D

Alltså har jag 501 nya figurkoder mellan 000-500.

Nu börjar snart skolan och då tänker jag inte lära in fler figurkoder, utan istället fixera dem jag redan har så att de sitter på reflexnivå. Detta kommer då göra det lättare att gå vidare sen och lära in resterande. Om det blir i år eller nästa sommar vet jag jag inte, men jag har ingen brådska. :-)
VictorBull

Kortlek med pratradio

Post by VictorBull »

Mer och mer trivs jag faktiskt med störningsmomenten i bakgrunden. Jag känner att jag börjar bli bättre på att stänga ute dem och bara ha fokus på mina figurkoder. Idag körde jag kortlek helt och hållet och skiftade mellan att ha pratradion eller hårdrocksmusik som störningsmoment. Trots bristande sömn inatt så höll jag bra fokus och fick på mina senare ciceros som fått vila ett tag följande minnes-streak:

52/52 - 1min 11sek
52/52 - 1min 13sek
52/52 - 1min 26sek
48/52 - 1min 10sek
52/52 - 1min 18sek

Hoppas kunna uppnå samma fokus när jag memorerar siffror, men hittills har siffrorna i MM varit svårare för mig än kortleken.
VictorBull

Re: Journal – ViggoM

Post by VictorBull »

Ingen dålig minnes-streak med kortleken idag.
Jagar fortfarande 60sekunders-gränsen!!! (nuvarande PR = 64sek)

Dagens fångst:
52/52 – 1min 16sek
52/52 – 1min 13sek
52/52 – 1min 18sek
52/52 – 1min 22sek
46/52 – 1min 12sek
48/52 – 1min 13sek
martin

Post by martin »

Tjena Viggo! Det verkar som om vi är de enda som är aktiva på forumet nuförtiden. Jag bläddrade lite i din journal - bra jobbat att fixa hela kursen! Jag har gett mig på den två gånger tidigare, men tvingats avbryta då livet (jobb, barn, husrenovering) kommit emellan, så det är värt respekt att du klarade av den.

Har du nytta av kursen i dina studier? Använder du GMS när du pluggar? Sätter du dina tentor? Upplever du att du lär dig mer än du gjort annars, att du lär dig lättare, snabbare, eller allt samtidigt? Mitt mål är att bli färdig med kursen i början av nästa år och sedan bygga upp en massiv databas inför en ultramegajättefet tenta jag förhoppningsvis ska skriva så småningom. Det vore kul att höra vilken nytta du har av GMS i dina studier inför mitt projekt.

Hur många cicerobilder har du nu?
VictorBull

Post by VictorBull »

Tjena Martin!

Det är lätt att annat i livet kommer emellan. Kul att du ändå verkar få det att funka :D

Jag använder GMS vartenda dag! Det har helt och hållet förändrat min syn på kunskap och lärande. Jag kan med glädje gräva mig ned i avancerad litteratur då jag har vetskapen med mig att jag kommer komma ihåg det jag väljer att komma ihåg.

Jag läser just nu till sjukgymnast (fysioterapeut) på Lunds universitet och använder mig hela tiden av GMS-metoden. Det har funkat utmärkt för min del och jag har kunnat nörda ned mig i väldigt detaljerade och avancerade områden på kort tid.

Just nu har jag 800 cicerobilder. Det är sällan jag förbrukar allihop under en dag, men ibland så :-)
Post Reply