När du skriver memorera planen, menar du då för att sedan göra bildbibliotek neråt från den och på så sätt göra en snygg gren samtidigt som man ser den fyllas på och vart man ska? Eller bara för att ha en överblick (det föregående låter klokare enligt mig).
Det här med patientjournalerna, det var något du insåg när du väl hade börjat väl? För hur mycket jag än tänker är det väldigt svårta att komma på precis vad som krävs av mig då teknik är så VANSINNIGT brett att memorerar jag allt så har jag ändå inte memorerat tillräckligt hehe..
Hur menar du med "tala fakta på mobilen" och memorera det som "spoken numbers"?

Jag vet inte om jag har missat något eller om jag inte har kommit tillräckligt långt i kursen ännu men när introduceras OMC? Eller hur kom du i kontakt med det? (Jag är på lektion nr.29 och arbetar inte med dem för tillfället). Menar du att jag redan nu ska börja med OMC för att få precision (utan att lärt mig memorera texter hah).
Jag ska se till att maila någon på programmet och se vad han/hon säger, så får jag utgå från det sen!
Som jag förstår dig så är ett mästerminne utvecklat i den riktning du skall använda det (teknik i min, och medicin för dig), visst går det att använda det till mer, men inte lika effektivt ?
När du skriver att du lägger ner mycket tid och kraft på det här, bara för att få lite perspektiv, hur mycket tränar du per dag/vecka?

Jag orkade lugnt igenom hela din post och skäms nästa för att jag inte kan svara lika utförligt, återigen - tack så oerhört mycket för dina svar!
Skriv något om ditt egna äventyr i journalen nu

Hälsningar,
David