Davids minnesdagbok

Här kan du föra en egen journal över minnesträningen och läsa andras.
Post Reply
davve98h
Posts: 187
Joined: Sat 02 Nov 2019, 22:00

Re: Davids minnesdagbok

Post by davve98h »

Lektion 40 klar!
Nu börjar det märkas att min visualiseringsförmåga blivit bättre, jag har börjat se detaljer tydligare och tycker det är kul att lägga till lite extra detaljer på objekten jag visualiserar. Ibland stannar jag upp och kollar på bilden, snurrar runt den och zoomar in, försöker se mönster och särdrag. Riktigt coolt faktiskt. Min koncentrationsförmåga har också blivit bättre, trots att det är mycket ljud runt om kring och folk pratar med mig kan jag koncentrera mig till och från. Innan jag började med MindAcademy fanns det inte ens chans att jag kunde hålla fokus alls om något störande ljud fanns i bakgrunden.
KUL! :mrgreen:

5 minus words

1a försöket 23/77
2a försöket 11/70
davve98h
Posts: 187
Joined: Sat 02 Nov 2019, 22:00

Re: Davids minnesdagbok

Post by davve98h »

Halva lektion 41 klar!
Planen var att jag skulle köra klart hela lektionen idag men alldeles för trött, känns inte värt det. Får komma tillbaka starkare nästa gång. Man blir verkligen trött av att köra bil länge.
Har nästan läst klart GMS boken och kan starkt rekommendera för alla som kör att läsa den! Har också tipsat en polare att börja köra MindAcademy också, får se om han pallar ;)
Har inte kunnat övat på 2 dagar då jag bilade hem från Italien. Nu är jag hemma dock :) Imorgon ska jag bort igen och kommer inte hinna köra lektioner under några dagar, men ska minst köra 2 IAM varje dag jag är borta!

5 minutes words
1a försöket 19/70
2a försöket 9/80
davve98h
Posts: 187
Joined: Sat 02 Nov 2019, 22:00

Re: Davids minnesdagbok

Post by davve98h »

5 minutes words
1a försöket 17/80
2a försöket 16/75
Fortfarande väldigt trött och känner mig lite hängig men stolt över att jag ända körde idag!
davve98h
Posts: 187
Joined: Sat 02 Nov 2019, 22:00

Re: Davids minnesdagbok

Post by davve98h »

5 minutes words
1a försöket 22/80
2a försöket 18/83
davve98h
Posts: 187
Joined: Sat 02 Nov 2019, 22:00

Re: Davids minnesdagbok

Post by davve98h »

Fastnat på lektion 41!
Körde tills hjärnan slutade fungera ännu en gång. Det blir som tvärstopp. Vill verkligen inte hoppa förbi lektionerna för snabbt utan att jag gjort dem fullständigt och korrekt. Det fanns inte en chans att jag kunde skapa kopplingarna, återkalla och reparera fel på 30 minuter. Snarare runt 2h vilket är på tok för lång tid... Jag har börjat räkna samtidigt som jag ser och skapar kopplingarna då jag inte insett förens nu att jag använder mig av väldigt mycket inre prat. Jag försöker också verkligen se bilderna stora då jag kan ha fuskat lite med det förrut.
Även fast jag inte kommer någon vart och sitter fast är jag övertygad om att det är då jag lär mig som mest. Ska hålla modet uppe och kötta ända in i mål.

5 minutes words
1a försöket 16/73
2a förösket 4/75
davve98h
Posts: 187
Joined: Sat 02 Nov 2019, 22:00

Re: Davids minnesdagbok

Post by davve98h »

Lektion 41 kanske klar!
Lektionen tog längre tid än vad som angetts i instruktionerna och jag väntar på svar angående om jag ska gå vidare eller ej.
Känns jäkligt tufft just nu och även fast det inte är så känns det som att man knappt lärt sig något alls på alla lektioner. Väldigt frustrerande i och med att plugget närmar sig med stormsteg vilket också stressar på. Körde hela lektionen med tyst räknande.
5 minutes words
1a försöket 11/45
2a försöket 16/44
3e försöket 18/44
4e försöket 11/46
5e försöket 14/34

Jag kollade om videosarna på lektion 1 angående cicerometoden och har gjort lite ändringar i hur jag visualiserar. Jag försöker numera stå närmare eller zooma in på mina ciceros. Jag räknar också tyst i barkgrunden för att sluta med inre prat. Gick mycket sämre och långsammare denna gång, men lärt in mig lite fel från början. Måste rätta till detta. Märkte dock att de bilder jag kom ihåg var mer tydliga och starka.
davve98h
Posts: 187
Joined: Sat 02 Nov 2019, 22:00

Re: Davids minnesdagbok

Post by davve98h »

Lektion 42 klar!
Gick mycket bättre när jag snabbade på och accepterade att jag bara får MAX 6 sekunder per koppling. Det gjorde att jag missade mycket och behövde reparera många kopplingar men det gick fortare och var kul. Jag har också börjat använda mig av egna bilder mer, ibland blir de minst sagt konstiga och man undrar vad det har med saken att göra men det funkar! Jag har sagt det förut men säger det igen. Jag kommer f**n inte ge upp oavsett hur motigt det känns! :twisted:
Idag har jag också repeterat de lektioner innan då jag slarvat lite med det.
Väldigt stor lättnad att det gick bättre idag, gick in i forumet och läste om andras svårigheter och pepp vilket verkligen hjälpte.
När jag läser upp texterna från mitt inre går det fortfarande långsamt men ska jobba på det.

5 minutes words
1a försöket 23/63
davve98h
Posts: 187
Joined: Sat 02 Nov 2019, 22:00

Re: Davids minnesdagbok

Post by davve98h »

Fastnade på lektion 43 idag!
Fick inte ihop det, kändes väldigt bra fram till återkallningen i övning 3. Redan suttit ganska länge och vill inte sitta längre. Ska köra lite IAM bara sen är jag klar för idag.

5 minutes words
1a försöket 24/62
Märker förbättring iom tydligare bilder
davve98h
Posts: 187
Joined: Sat 02 Nov 2019, 22:00

Re: Davids minnesdagbok

Post by davve98h »

5 minutes words
1a försöket 16/50
Kom hem 6 inatt så väldigt trött vilket försämrar koncentrationen avsevärt
davve98h
Posts: 187
Joined: Sat 02 Nov 2019, 22:00

Re: Davids minnesdagbok

Post by davve98h »

Övning 3 klar på lektion 43!
Fortfarande oerhört trött... Märktes mycket på IAM då jag knappt klarade hålla fokus, ville ge upp i återkallandet men lyckades faktiskt komma ihåg 19 st
5 minutes words
1a försöket 19/63
Post Reply