tajger's Journal

Här kan du föra en egen journal över minnesträningen och läsa andras.
Post Reply
tajger
Posts: 3
Joined: Wed 28 Dec 2011, 23:25

tajger's Journal

Post by tajger »

Hej,

Kille, 29år, Västra Götaland - Alingsås.

Halkade in på detta på ett bananskal och tänker mig kursen som personlig utveckling och investering för framtiden. Jag är väldigt nyfiken och läser mycket men kommer tyvärr bara ihåg en bråkdel av all information. Jag hoppas, och önskar att jag med denna kurs skapar de verktyg jag saknar för att på ett snabbt och effektivt sätt spara information jag finner viktig.

Lektion 1
Denna lektion tog bra mycket mer tid än de 2 timmar man från början har på sig, närmare bestämt 2 dagar. När jag gjorde första övningen undrade jag verkligen vad jag gett mig in på. Jag lyckades inte visualisera på ett tillfredsställande sätt, och inte heller kom jag ihåg något. Skam den som ger sig, jag försökte igen, och igen och igen.

Slutligen var alla övningar genomförda, och en viktig sak jag lärde mig (som Mattias påpekar lite varstans) är att det inte spelar så stor roll hur många rätt man har. Det viktiga är att träna teknikerna.

Till sista övningen - där man ska översätta mellan siffror och alfanumerisk kod, skapade jag ett pdf-dokument med siffror och rutor där man kan fylla i själva texten. Jag bifogar det dokumentet om det är någon mer som vill öva.
Mattias
Webbplatsadministratör
Posts: 611
Joined: Thu 11 Jun 2009, 11:03

Re: tajger's Journal

Post by Mattias »

Välkommen Tajger!

Läs gärna hela tråden "ca 2h?" för bra tips om att hålla ner tiden. Tveka inte att höra av dig om du behöver hjälp, 2 dagar låter väl mastigt ;)

Kolla också in de mentala teknikövningarna för att komma igång med visualiseringen på rätt sätt.
http://svenska.pmemory.com/ovningar/mentalteknik

Gott Nytt År!
/Mattias
tajger
Posts: 3
Joined: Wed 28 Dec 2011, 23:25

Re: tajger's Journal

Post by tajger »

Tack Mattias,

Jag kör på i lagom takt. Som jag förstått det är det viktigare att öva teknikerna än något annat, och jag måste säga att det börjar ge resultat.

Lektion 2, 3/1
Sådär, nu är lektion 2 avklarad och jag har börjat lite smått med lektion 3.
Jag märker resultat och det ska bli spännande att se tillbaka på journalen när jag har nått lite längre fram i kursen.

Nu kan jag tycka synd om alla barn som inte ska leka med sina osynliga kompisar. Det tar sin lilla tid att hitta tillbaka till visualiserandet/fantiserandet :)

Skål!
Post Reply