Lektion 24!

Recensioner, utvärderingar och erfarenheter av Mind Academy.
Post Reply
DavidPeterson
Posts: 44
Joined: Tue 09 Mar 2010, 08:44

Lektion 24!

Post by DavidPeterson »

Så nu har även jag gjort denna lektionen!

Det var ett hyffsat enkelt test och jag svarade på allting, dock slutade jag med 8st fel, nästan alla berodde på att jag läst talet fel (1.4.6) så jag tog fram en helt annan information hehe... Duktigt sur när jag rättade det och såg att jag kunde ju det men att det gått för snabbt.

I övrigt kan jag kommentera de felen som inte berodde på felavläsning med att jag inte gått igenom databanken som jag egentligen borde. Detta pga ett bristande intresse för det som har memorerats. Vid tillfällen jag använt GMS metoden inför prov har repetition inte varit något problem men just att memorera i vissa fall för mig meningslös information har resulterat i att jag inte brytt mig om att repetera det, dumt!


Hur som helst, denna kursen är underbar! Kände precis som alla andra när man kom fram till betalningspunkten att nu blir jag säkert lurad... Ack mer fel kunde jag inte haft! Än så länge har kursen hjälpt mig hyffsat mycket i vardagen, behöver dock träna mer för att ersätta de vanliga memoreringsteknikerna med GMS, för att göra det så behöver jag snabba på memoreringen till realtid.

Ser därför fram emot nästa kursmodul och de kommande lektionerna, denna kursen fungerar verkligen om man lägger ner sin tid och verkligen anstränger sig!
Post Reply