Martins journal, tredje gången gillt

Här kan du föra en egen journal över minnesträningen och läsa andras.
ChrisPierrou
Posts: 26
Joined: Sat 03 Dec 2016, 23:29
Location: Uppsala

Re: Martins journal, tredje gången gillt

Post by ChrisPierrou »

Spännande att läsa om dina framsteg!

Grattis till rekordet!!

Om du vill ha ett tips så testa gärna köra dina MM rundor på 2 sekunder. När jag i början testade rätt mycket insåg jag att det var lättare på 2 sek än t.ex 4 eller 3 pga att koncentrationen inte flackar lika lätt. Det kommer såklart i början gå lite sämre men för min del så gick det snabbt bättre. Bara som ett tips, kommer även nyttja dina metod med musikvideos i mina MM omgångar så får vi se!

Keep it up!
martin
Posts: 174
Joined: Wed 04 Jul 2012, 08:53

Re: Martins journal, tredje gången gillt

Post by martin »

OK, Chris, det blir väl till att prova med två sekunder någon gång framöver. Det verkar helt bisarrt snabbt, men jag känner igen mig i det du skriver: att det blir lättare att hålla fokus när tiden går ner. Jag upplevde samma sak när jag gick från sex till fyra sekunder.

Men om jag ska ner på två sekunder, då får du minsann plåga dig med musikvideos! Gärna sådana du helst hade velat titta på, inget skräp.

Nu gjorde jag precis en omgång, 300 á 3 sekunder, med musikvideos i bakgrunden. Resultat 29, 146/300. Långt bättre än förväntat. Det funkar uppenbarligen att vila sig i form! Men säkert inte hur länge som helst. Jag får nog acceptera att MM får göras kvällstid framöver, efter att barnen har lagt sig. Annars kan jag inte få till det, med tanke på jobbet.

Lektion 59 har jag också klarat av.
martin
Posts: 174
Joined: Wed 04 Jul 2012, 08:53

Re: Martins journal, tredje gången gillt

Post by martin »

MM idag också. Jag vågade inte ge mig på två sekunder, utan körde vidare på tre, med musikvideos vid sidan om. Ännu mer distraherad blev jag när min dotter kom och ställde sig bredvid. Efterhand kom hon allt närmare, för att till sist stå så nära att hon rörde mig. Då blev det för mycket, så jag bad henne (något för bryskt är jag rädd) att lämna mig ifred. Denna distraktion syns tydligt i resultatet. Från 1-80 är det mest grönt, lite rött. Sedan kommer hon och efterhand som hon kommer allt närmare, blir det allt mer rött i listan. Mellan 145 och 165 har jag bara två rätt. Vid 166 går hon och plötsligt dominerar den gröna färgen igen.

I slutändan satte jag 155/300, resultat 31. Jag tangerade alltså tidigare bästa musikvideoibakgrundenresultat, inte så illa. Och närmar mig de 186/300 jag fått utan distraktioner i bakgrunden.
Post Reply