M's journal

Här kan du föra en egen journal över minnesträningen och läsa andras.
mucken
Posts: 114
Joined: Fri 16 Dec 2011, 16:53
Location: Göteborg

Re: M's journal

Post by mucken »

Just nu går memorerandet sådär. MM känns just nu inte kul. Gjorde två försök på 120 idag men inget satt. Tror jag fick 22 rätt, men då hann jag ge upp på vägen. Ska testa att köra på 3 sekunder imorgon och se om det blir bättre.

Repeterandet av all information fram till lektion 23 går ganska bra. Idag hade jag däremot fel på lite information från ganska tidigt i blocket vilket innebär mer total återkallning för att få det att sitta inför testet som jag tänker att jag ska göra nu i helgen. Så når jag målet om att göra 24 första lektionerna i år.

/M
VictorBull
Posts: 402
Joined: Fri 16 Sep 2016, 15:57

Re: M's journal

Post by VictorBull »

Tjena Mucken!

Har läst i din journal och du kör på superbra!
Ditt resultat med 91/120 (2s) var mäkta imponerande :D

Ser att du haft lite problem med MM senaste tiden och det är inget problem. Ofta går det upp och ned och man kommer alltid ha dippar i sin memorering. Ibland är man kvar på samma nivå (tror man) innan man tar ett jättekliv upp på nya resultat.

Samla alltid tankarna innan MM och se det som en utveckling, oavsett hur det går. Meningen med MM just nu i början är att förbättra koncentration och visualiseringsförmåga! Gott nytt år på dig och lycka till i fortsättningen! :D

Mvh Victor Bull
mucken
Posts: 114
Joined: Fri 16 Dec 2011, 16:53
Location: Göteborg

Re: M's journal

Post by mucken »

Tack Victor för återkopplingen. Just nu har jag mest problem med motivationen när det kommer till just MM, så det har mindre av den träningen det senaste. När jag väl kör slarvar jag och tankarna springer iväg åt olika håll. Men det kommer att ge sig med tiden som du skriver. Ska ta upp den bollen och backa tillbaka lite grann och sen jobba mig upp i antal tal igen har jag tänkt mig.

Idag körde jag igenom lektion 24 a.k.a. testet. Blev 27 rätt på strax över 20 minuter. Är inte helt nöjd med de tre felen då det var rena slarvfel, men har ju sett att det är många som upplever det så. Återkallade information från fel stödbild i två fall och det råkade bli Rödgul Gasolservice istället för Brandgul. Är ändå glad över att det gick såpass bra och nu ska jag köra igång med språkmodulen imorgon. Kommer att köra den på mitt modersmål som jag ändå har lite koll på, men vill bli bättre på då jag känner mig bristfällig i det. Känns för lätt att ta det på svenska och ryska kan jag ta vid senare tillfälle när jag lärt mig teknikerna och vill när jag har tid att lära mig språket från scratch. Svenska blir det inte då jag ändå vill lära mig lite nytt :)

/M
mucken
Posts: 114
Joined: Fri 16 Dec 2011, 16:53
Location: Göteborg

Re: M's journal

Post by mucken »

Eftersom lektion 25 handlar om att memorera det kyrilliska alfabetet och jag inte tänkt lära mig ryska just nu drog jag igenom lektionen ganska snabbt. Såg bara till att göra övningarna som de står beskrivna. Så kommer jag ju också ihåg en hel del av alfabetet sedan tidigare men i dagsläget fanns det ändå en del luckor sedan jag senast lärde mig detta.

Körde två omgångar MM på 3 sekunder om 100 tal.
1. 79/100
2. 89/100

Kändes som om att jag hade jättemycket tid på mig. Vid de tillfällen då en figurkod inte ville dyka upp omedelbart hade jag tid att "leta" efter den.

/M
mucken
Posts: 114
Joined: Fri 16 Dec 2011, 16:53
Location: Göteborg

Re: M's journal

Post by mucken »

Har idag kört igenom lektion 26 där jag memorerade 26 ord på finska istället för ryska. Tog exakt samma ord som finns där för ryska istället för att leta upp andra i de böcker jag redan har hemma. Har ett bristande ordförråd i språket men vissa ord kunde jag sedan tidigare. Det här ska bli kul att faktiskt lära sig lite nya ord. Ska nog bli ett av mina projekt efter att ha gått hela kursen, att bli starkare på finska.

Imorgon kör jag nog lektion 27 samt lite MM.

/M
Post Reply