tränings program

Samtal, frågor, funderingar m.m. Endast för registrerade studenter vid Mind Academy.
Post Reply
begood
Posts: 1
Joined: Sun 30 Aug 2009, 16:05

tränings program

Post by begood »

Hej. jag har 2 st frågor
1) är 0 och 00 båda mimosasallad?
2) Om jag väljer 50 tränings nummer i träningsprogrammet så kanske nr18 återkommer 3 ggr. Jag har väldigt svårt för att hålla isär dem och vilket tal som som ska komma efter 18 den2,a 3,e och 4,e gången när jag minnas. Ska jag ändra något i sammanfogningen mellan "nagel" och efterföljande figur de följande 3 gångerna när 18 återkommer under denna serie för att skilja dem åt eller är det här något som kommer att lösa sig med mer träning.
Jag tycker att tränings programmet är ett riktigt bra hjälpmedel och jag märker hur jag gör framsteg med att minnas längre serier.
Jag skriver ned alla tal än så länge och rättar för hand för jag fastnar hela tiden på vissa kombinationer av tal.
Mv Begood
Mattias
Webbplatsadministratör
Posts: 611
Joined: Thu 11 Jun 2009, 11:03

Re: tränings program

Post by Mattias »

Hej!

1) 0 - Nyckelring (ej enligt systemet, men mycket enkelt att memorera pga likheten med siffran. 00- mimosasallad.

2) Bra jobbat! Dock så ska du endast använda cicero-metoden med träningsprogrammet (kan användas i träningssyfte för kedje-metoden, men då måste man ställa in den på att inte upprepa siffror). Kopplar man samman siffrorna direkt, blir det precis som du säger - omöjligt att memorera när de upprepas.

Som du märker i databasen sitter aldrig siffrorna ihop vid långtidmemorering, just för att man inte ska blanda i hop saker och ting. Det här kommer att bli klarare nu när handboken finns på svenska.

Mvh,
Mattias
Post Reply