Bebas journal

Här kan du föra en egen journal över minnesträningen och läsa andras.
bebas
Posts: 12
Joined: Wed 01 Nov 2017, 14:57

Re: Bebas journal

Post by bebas »

Lektion 11 avklarad. Figurkoder 1-99 sitter lite för vagt. Tar lite tid att få fram varje. Det i kombination med lite fortsatt problem med lite abstrakta ord och termer gjorde att lektionen tog längre tid än vad den borde. Är väl lite beroende på dagsform också. Vissa dagar går det trögt och man tuggar taggtråd. Så är det. Skönt att vara på g igen hursomhelst. Tänkte lägga lite mer tid nu på siffror, månader, dagar och bokstäver dagarna som kommer så jag kommer i fas igen. Även om jag inte gör en lektion kanske man kan lägga 10 minuter på morgon och 10 minuter på kvällen med att titta igenom alla 2-3 gånger. Det skulle göra stor skillnad i utvecklingen. Förr förra lektionen flöt allting på bra och stabilt.

Det jag behöver lägga mer tid på som sagt är figurkoderna (sitter inte riktigt) samt kodning av abstrakta ord.
bebas
Posts: 12
Joined: Wed 01 Nov 2017, 14:57

Re: Bebas journal

Post by bebas »

klar med lektion 11, 12 & 13. Har varit bristande uppdatering i journalen och även mindre tid spenderat på lektioner än vad jag velat. Har dock senaste dagarna fått in en rutin på ca 30-45 minuters ansträngning i en del i den dagliga rutinen. Intressant med nytt kapitel och ska nu börja lära sig lite mer om GMS och hur man lagrar effektivt för långsiktig användning.
Post Reply