Tiggersan Journal

Här kan du föra en egen journal över minnesträningen och läsa andras.
Post Reply
Tiggersan
Posts: 3
Joined: Thu 22 Jun 2017, 18:38

Tiggersan Journal

Post by Tiggersan »

Hej!

Jag har varit fascinerad av minnestekniker och läst en del böcker på ämnet. Jag har dock aldrig följt en strukturerad plan för att utveckla dem utan ofta tagit en paus för att sedan börja kika på en variant efter att ha läst en ny bok.

Det känns otroligt spännande att ha tagit steget att göra detta med större och tydligare målmedvetenhet.

Jag ser även fram emot att använda forumet tillsammans med likasinnade!
Tiggersan
Posts: 3
Joined: Thu 22 Jun 2017, 18:38

Lektion 1

Post by Tiggersan »

Övning 1
Bra fokus och takt vid memoreringen.
Fastnade dock helt på kopplingen mellan TV och kopp när jag skulle återge sekvensen igen. Efter att ha förstärkt den kom jag dock igenom hela sekvensen.

Övning 2
Tappade 3 kopplingar innan jag kom igenom hela sekvensen.

Övning 3
Missade en av stödbilderna när jag skulle memorera orden vilket gjorde att jag hade slut på stödbilder när jag kom till sista ordet. Fick memorera om ifrån den missade stödbilden. När jag sedan skulle återge det jag placerat i köket och inte kom på vad jag la i micron så gick jag till nästa stödbild fruktskålen för att komma ihåg att det var ett hjul jag flyttat därifrån till micron. :roll:

Övning 4
4 missade kopplingar. Satt efter förstärkning.

Övning 5
Nötte på. Lektionsklockan stod på noll när jag kom tillbaka och väckte datorn efter att ha pausat för att lägga barnen.
Tiggersan
Posts: 3
Joined: Thu 22 Jun 2017, 18:38

Lektion 2

Post by Tiggersan »

Tidig midsommardagsmorgon. Uppe innan familjen. Ingen jättefest igår.

Dock lite seg de 2 första övningarna. Jag ska börja med den mentala teknikövningarna innan lektionerna.

Övning 1
Missade kopplingen mellan markör och apa. Förstärkte kopplingen och började återge från början. Fick börja om fyra gånger innan jag satte alla.

Övning 2
Ryska dockmetoden kändes alldeles för snabb vid skapandet av kopplingarna.
Tjuvkikade 7 gånger vid första genomförandet och 2 gånger vid andra. Satte alla på tredje.

Övning 3
Favorit. Satte alla direkt.

Övning 4
Såg en delfin som simmade i koppen istället för en säl. Rättades till vid andra genomförandet.

Övning 5
Genomförd

Övning 6
Rad 1-2: 6 fel första gången. Alla satt vid andra genomförandet.
Rad 3-4: Trodde jag lagt en cykel under väggskåpet när det faktiskt låg lök där.

Övning 7
Ska se om jag har någon kasserad kortlek, installerar annars flash card appen på telefonen istället.

Övning 8
Artiklar lästa, journal skapad!

Ser fram emot nästa lektion. Drillar figurkoder under tiden.
Post Reply