gorek journal

Här kan du föra en egen journal över minnesträningen och läsa andras.
Post Reply
gorek
Posts: 4
Joined: Wed 14 Dec 2016, 22:17

gorek journal

Post by gorek »

Har precis klarat av lektion 11 och har svårt för figurkoder. Har nu övat på alla till 99 samt månader. Mental teckning tycker jag inte fungerar. Fick också göra om övningen 4 (memorera 100 saker) tre gånger innan den satt. Det är lite faschinerande att det svåraste där är att komma ihåg figurkoden och när den dyker upp så kommer jag ihåg kopplingen.
gorek
Posts: 4
Joined: Wed 14 Dec 2016, 22:17

Re: gorek journal

Post by gorek »

Lektion 12
Har precis klarat av lektion 12 som tog 3 dagar med andra dagen utan arbete. Övning 5 tog tid eftersom jag missbedömde tiden som jag hade till förfogande så jag var tvungen att avbryta den från morgon till kväll.
gorek
Posts: 4
Joined: Wed 14 Dec 2016, 22:17

Re: gorek journal

Post by gorek »

lektion 13 avklarad. Har gjort ett längre uppehåll för att det har varit mycket på jobbet. Har tränat massor med figurkoder och har så svårt för att få flyt på det. Det går stundtals men när jag missar någon så hänger det kvar i huvudet och jag har svårt för att släppa det och gå vidare med de som kommer. Brukar då missa 2-3 st. efterkommande. Har gjort några ändringar i minnesbanken eftersom jag inte är van vid kaffemaskin och tekanna. Blev min kaffepresso och en gammal kaffekanna istället. Har problem med memorizationMasterMac som inte vill spara mina resultat.
Post Reply