MattiasH journal

Här kan du föra en egen journal över minnesträningen och läsa andras.
Post Reply
Mattjal
Posts: 3
Joined: Thu 29 Dec 2016, 14:46

MattiasH journal

Post by Mattjal »

Lektion 1 och 2 avklarade. Jag har ännu inte kunnat avsluta en påbörjad lektion samma dag, utan det har tagit ca 3-4 dagar att göra, mest på grund av brist på egentid. Övningarna i lektionerna går ganska bra när jag väl sitter med dom men jag tycker att mina bilder är för otydliga och tar för lång tid att frambringa. Bara att jobba vidare.
Mattjal
Posts: 3
Joined: Thu 29 Dec 2016, 14:46

Re: MattiasH journal

Post by Mattjal »

Ok, Lektion 4 avklarad. jag har fortfarande svårt att tidsmässigt klara av en lektion på utsatt tid, är inte ens i närheten. De svåraste med denna lektion var helt klart övningarna 4-6. Där var jag rätt vilse i början och det var frustrerande att hitta på bilder. Visste inte att jag hade så dålig fantasi. Jag är fortfarande nervös när jag börjar övningarna och känner att det är en tävling där jag måste vara snabbast och bäst, det gör att det låser sig i hjärnan.
Mattjal
Posts: 3
Joined: Thu 29 Dec 2016, 14:46

Re: MattiasH journal

Post by Mattjal »

Lektion 16 avklarad. Det går betydligt bättre nu efter lektion 12 och framåt. Jag känner att jag ligger efter i figurkodsträningen och MM går riktigt uselt. Jag måste öva mer där. Jag kan gå omkring och tänka att det här funkar ju inte, jag minns inget mer än förut, men när jag väl sedan börjar bläddra mig in i hjärnan bland lektioner så finns informationen för det mesta där. Kul! Jag kan tycka att själva systemet börjar klarna, men också inse att det kommer att kräva mycket övning för att det ska bli ett naturligt verktyg i vardagen. Det kommer verkligen inte gratis.
Post Reply