karlkristian's journal

Här kan du föra en egen journal över minnesträningen och läsa andras.
Post Reply
karlkristian
Posts: 1
Joined: Sun 01 Jan 2017, 12:07

karlkristian's journal

Post by karlkristian »

1/1
Första lektionen klar. Jag har läst delar av Mattias böcker och det var kul att äntligen få testa saker på riktigt.
Introduktionstestet där man ska komma ihåg 20 siffror fick jag 0 rätt på. Yay! För övrigt så var första lektionen kul.
Det var kul att få testa dom här metoderna direkt och bara köra på. Det var dock svårt och väldigt koncentrationskrävande
att memorera ordserierna. Jag gjorde ofta något fel. Då gick jag igenom serien och reparerade och försökte igen. På nästan
alla uppgifter behövdes minst 2 försök innan jag fick alla rätt. För övrigt var det inga problem

Övning 1: Inga problem.
Övning 2: Tycker bättre om Kedjemetoden
Övning 3: Inga problem
Övning 4: Tror att det blev konstigt med hur jag kom på mina associationer. Tog för lång tid.
Övning 5: Inga problem. Tog lång tid

Total tid: lite över 2 timmar

4/1
Andra lektionen klar. När jag började med lektionen var jag inte hemma, så när jag kom till övning 6 kunde jag inte utöka
min cicerobana som jag hade startat hemma i lektion 1. Därför fick jag göra klart lektionen när jag kom hem. Tyvärr prokrastinerade jag väldigt mycket med att göra klart det sista. Inte bra. Sluta med det. Tänk på att vara hemma när du gör dina lektioner! När jag väl utökade min cicero til 45 föremål kände jag mig dock väldigt stolt.

Övning 1: 24/26, andra försöket alla rätt
Övning 2: 20/25, andra försöket alla rätt. Tycker inte om RD lika mycket som Kedje
Övning 3: 10/10 på första försöket. Lätt och väldigt kul.
Övning 4: 10/10 på första försöket. Tror att jag gjorde fel och istället råkade skapa en kort cicerobana över mitt skrivbord.
Måste tänka mer på hur jag faktiskt ska göra dom här ordentligt.
Övning 5: Tränar fortfarande för att nöta in. Går relativt bra.
Övning 6: Kul att utvidga cicerobanan. 15/20. Råkade hoppa över en plats på första försöket. :S Var då tvungen att förskjuta
hela serien inför försök 2. Alla rätt på försök 2.
Övning 7: Har en kortlek redo. Har även installerat en flashcard-app på mobilen. Den kommer nog att vara smidigare än
kortleken.
Övning 8: Läst

Total tid: cirka 2 timmar.
Post Reply