Visualisering av bilder

Samtal, frågor, funderingar m.m. Endast för registrerade studenter vid Mind Academy.
Post Reply
bengtsen76
Posts: 21
Joined: Fri 19 Nov 2010, 20:26

Visualisering av bilder

Post by bengtsen76 »

När jag tar fram en bild tex nöt,

så ser jag den bara i en micro sekund eller något liknande, när jag sedan skriver 12 långsamt, så hinner nöten försvinna. Jag får ta fram den på nytt, och den försvinner innan jag hinner skriva 12.

Ser individer normalt nöten 1 meter ifrån som en vatten melon i 1-2 minuter helt klart. och under tiden skriver 12 lååångsamt.

Hur kommer jag vidare och utvecklar denna förmåga, körde på gör snabbt till och med övning 4, sista delen av övningarna gick uselt, mindes inte en enda bild när jag gick igenom kedjemetoden kombinerat med konsonans metoden.

Skall jag bara köra vidare på lektion 5 eller skall jag öva öva öva visualisera 01-30. Göra om lektionerna eller köra lektion 5 och bara fortsätta?

Eller hur skall jag tänka/göra?

mvh
T
bengtsen76
Posts: 21
Joined: Fri 19 Nov 2010, 20:26

Re: Visualisering av bilder

Post by bengtsen76 »

Hmm lite skumt, när jag går igenom bilderna så vet jag direkt vilket siffra som tillhör bilden, men när jag tittar på siffrorna är det mycket mer blankt...

nån kommentar kring detta någon.. normalt?
Mattias
Webbplatsadministratör
Posts: 611
Joined: Thu 11 Jun 2009, 11:03

Re: Visualisering av bilder

Post by Mattias »

Hej!

När det gäller inlärning av figurkoder så här i början är i stort sett allt att betrakta som normalt. Då och då får man totala blackouts innan kopplingen satt sig på reflex. Sätt i system att varje gång du missar en figurkod, så kör du 1 minuts mental teckning på denna. Håll detta system igång och ge inte upp, så sitter de snart!

Du behöver inte överdriva och teckna allt för långsamt. Om du har problem med att bilden försvinner, så är de mentala teknikövningarna nyckeln till framgång. De är just gjorda för att förbättra och stabilisera visualiseringsförmågan.
http://svenska.pmemory.com/ovningar/mentalteknik

Du bör inte stanna upp med lektionerna för att öva figurkoder eller mentala teknikövningar. Värm upp med de mentala teknikövningarna och kör lite figurkoder parallellt då och då under dagen när du har möjlighet.

Läs noga denna artikel för att kontrollera att du gör kedjemetoden korrekt:
http://svenska.pmemory.com/articles/chain

Lycka till!
/M
Post Reply