24e lektionen avklarad

Recensioner, utvärderingar och erfarenheter av Mind Academy.
Post Reply
wiesel
Posts: 17
Joined: Sat 18 Sep 2010, 21:28

24e lektionen avklarad

Post by wiesel »

28 min 25 sek
5 fel
Jobbar som programmerare
Relativt nybliven göteborgare

Ganska nöjd med resultatet, 4 av felen var rätt information till en annan stödbild. Av detta inser jag att jag borde övat mer på att hitta i min databas. Det är ju trots allt därför som vi försöker minnas, för att lätt kunna plocka fram informationen. Generellt är ju repetition tråkigt, men kan man bläddra igenom några bilder på spårvagnen för att cementera informationen i minnet kan man tycka att det ska vara värt det.

Jag märker nu efter 24 lektioner att memoreringsförmågan har förbättrats något oerhört, både vad det gäller hastighet och uthållighet men även kvaliteten. Minns jag tillbaks på de första lektionerna med kedjemetoden och jämför med hur lätt det var att memorera vattenfallen och astronomisk data i lektion 23 så inser jag vilken nytta dessa lektionerna faktiskt har gjort.

Som märks är jag mycket nöjd med kursen och börjar inse att detta kan leda riktigt långt. Mitt främsta mål när jag började kursen var att använda den till språkinlärning, nu ser jag mer att jag använder den till inlärning.

Tack för en bra kurs och för att du tog den till Sverige.
Peter
Post Reply