lektion 2

Samtal, frågor, funderingar m.m. Endast för registrerade studenter vid Mind Academy.
Post Reply
Lobotomerad
Posts: 7
Joined: Wed 12 Aug 2009, 21:41

lektion 2

Post by Lobotomerad »

mmh, tar ju lite extra tid att få in andemeningarna från engelskan till svenskan. Jag får ju två kurser på en gång! Både minnesträningen & engelska..
Jag pausade mitt i provet och brände lite våfflor till ungarna så jag var borta i ca 60min och då hade klockan tickat ner till 00 (!) så jag tryckte väl fel, hoppas jag.
I lektion ett fanns det ett "testkomihåg" prov. Jag kunde inte hitta något sådant i lektion två, eller var det bara för tiden var slut?

J.
Ps. Jag har börjat kolla på reklamen på tv:n på ett annat sätt nu. Dom é ju blixt snabba att skapa bilder och associationer i andras huvuden. ds.
Mattias
Webbplatsadministratör
Posts: 611
Joined: Thu 11 Jun 2009, 11:03

Re: lektion 2

Post by Mattias »

Intressant iakttagelse om reklamen i tv! Som en bonus under kursen lär man sig en hel del spännande saker om hur ens hjärna fungerar.

Ett bra tips för engelskan är att ha denna adress öppen i ett separat fönster:
http://lexin2.nada.kth.se/sve-eng.html

Testet var bara innan första lektionen för att du ska ha något att jämföra med senare. Ingen big deal. Du kommer att förbluffas över dina resultat ändå ;) Spelar ingen roll om tiden rullat ut, du har alltid full tillgång till lektionen ändå.

Nice med välgräddade våfflor! :)
Lobotomerad
Posts: 7
Joined: Wed 12 Aug 2009, 21:41

Re: lektion 2

Post by Lobotomerad »

Jag tänkte bjuda in en vän. Är det lämpligast via "provsidan"?

J.
Mattias
Webbplatsadministratör
Posts: 611
Joined: Thu 11 Jun 2009, 11:03

Re: lektion 2

Post by Mattias »

Hej J,

Lämpligast just nu är helt enkelt att du själv hör av dig till personen på egen hand. Maila mig sedan personens namn, så får du 10% i provision när han/hon anmäler sig.

Mvh,
Mattias
Lobotomerad
Posts: 7
Joined: Wed 12 Aug 2009, 21:41

Re: lektion 2

Post by Lobotomerad »

Nobelt av dig att erbjuda provision men jag får avböja. Jag fixar det ändå. Vinn-vinn förhålande för alla iaf. Återkommer efter helgen!

J.
Post Reply