Narchs journal

Här kan du föra en egen journal över minnesträningen och läsa andras.
Post Reply
narch
Posts: 2
Joined: Mon 08 Aug 2016, 12:28

Narchs journal

Post by narch »

Egentligen så är minnestekniker något jag har velat pyssla med under ganska många år, men det har som aldrig blivit av då jag alltid har upplevt att det har vart omständigt att hitta information på egen hand.

Jag har väl alltid upplevt att det har vart jobbigt att minnas saker och ting, och siffror.. Jag kan mitt mobilnummer och mitt personnummer, men där stannar det, ungefär :P

Hur som, jag är oerhört förväntansfull för vad det här kommer att ge mig, och jag tror att det är bra att det finns en timer på hur snabbt man får göra lektionerna, annars hade jag nog dragit igenom ett par om dagen! Tur att semestern snart är slut så att man inte får så mycket tid till övers. :P
narch
Posts: 2
Joined: Mon 08 Aug 2016, 12:28

Re: Narchs journal

Post by narch »

Lektion 1 samt första testet
Var inte helt beredd på det där första testet, och .. ja, som sagt, sifferminne har jag aldrig haft. Fick 25% och.. ja. Det gjorde mig väl lite sådär lagomt rädd för att misslyckas första lektionen, meeeen... den gick bra! Jag är grymt nöjd över mitt resultat och känner mig hur pepp som helst med att fortsätta!

Övning ett (kedjemetoden) - Alla rätt!
Övning två (ryska dockmetoden) - Tre fel
Övning tre (cicero-metoden) - Alla rätt
Övning fyra (fria associationsmetoden) - Ett fel

Jag kan inte säga att jag tyckte att någon metod var svårare än någon annan, utan det handlade mest om att jag blev ordblind och missade ord helt och hållet i listan och därför hoppade över dom, samt att jag nog var aningen för vag i mina stödbilder vid fria associationer. Hur som haver, jag är nöjd!
Ska se till att träna lite mer på den alfanumeriska koden bara!
Post Reply