Resultaten i MM

Samtal, frågor, funderingar m.m. Endast för registrerade studenter vid Mind Academy.
Post Reply
cleppa
Posts: 30
Joined: Sun 27 Jan 2013, 12:12

Resultaten i MM

Post by cleppa »

Hej

När man gjort en test i MM får man ett resultat t ex 4 men har inget att relatera det till. vad är ett ok resultat? Vet att det sägs att man inte ska bry sig om att man får en massa fel men vill ju ändå göra bra...

Tycker också att 6 sekunder känns väldigt länge ska jag minska tiden då?

Mvh

Jesper
wyzec
Posts: 235
Joined: Tue 04 Jan 2011, 23:18
Location: Linköping

Re: Resultaten i MM

Post by wyzec »

Hej Jesper!

inget direkt svar på din fråga känner jag - mer än du själv skriver. Jag ser MM som ett träningsverktyg. Ungefär som när man går till gymmet blir själva tyngderna ganska ointressanta om man inte också väljer att tävla.

Då syftet med MM är att träna visualiseringsförmågan så ser jag inte mycket nytta med uträknade resultatet. Själv för jag logg på själva utvecklingen av procentuellt utfall. Försöker hitta faktorer till framgång från gång till gång.

Sänk definitivt tiden om det känns för mycket och öka successivt mängden. Höjer numera inte vid någon särskild procent, 50% är jag i vart fall inte i närheten av - snarare 25% och ibland högre.

Ett tips som jag upplever funkar och finns studier i:
Titta på bilder av söta djur innan - udda ja, men ger ca 40% bättre i snitt. Definitivt kraftfullt för denna tillämpning. Sök på 'Power of Kawaii'.

/Henrik
cleppa
Posts: 30
Joined: Sun 27 Jan 2013, 12:12

Re: Resultaten i MM

Post by cleppa »

Tack för bra svar!

ska undersöka detta med söta djur
wyzec
Posts: 235
Joined: Tue 04 Jan 2011, 23:18
Location: Linköping

Re: Resultaten i MM

Post by wyzec »

Kul att kunna vara till hjälp.

En annan faktor jag definitivt kan rekommendera att se över är sömn. Utan att ha fört statistik på hur sömn korrelerar mot mina resultat så har jag mycket tydligt märkt resultat när jag somnat senare än annars. Kan rimligen utgå från att även kvaliteten på sömnen inverkar. Här snackar vi större negativa effekter än vad Kawaii ger positiva. För mig ger 6-7 timmar mycket bättre utfall än 5-6 timmar. Sedan är ju sömnbehov individuellt i viss mån och även åldersrelaterat. Ligger du i gränslandet i sömnlängd skulle jag definitivt börja optimering här.
Post Reply