Williams journal

Här kan du föra en egen journal över minnesträningen och läsa andras.
Post Reply
willys.svensson
Posts: 6
Joined: Fri 15 Apr 2016, 20:25

Williams journal

Post by willys.svensson »

15/4
På börjat första lektionen efter lång tids tänkande på att ta mig an denna kursen tyckte det gick bra och var skit kul kanske kunde gått lite bättre men ändå nöjd

16/4
Körde andra lektionen märkt att jag har problem med att hitta ordningen på de fria associationerna men får jobba på det
Fått tillgång till forumet och jäkligt kul att läsa om vad andra tycker och hur det går för dom

17/4
Den här gången gick det inget vidare hade väldigt svårt med denna lektionen bilderna kom inte fram utav sig självt på det viset som de gjort tidigare och tyvärr tog det längre än två timmar, fick även reparera många utav mina bilder så att dom satt
willys.svensson
Posts: 6
Joined: Fri 15 Apr 2016, 20:25

Re: Williams journal

Post by willys.svensson »

20/4 Lektion nr 4
övning 1-4
första tre lektionerna gick lätt och smidigt tycker ryskadock tekniken fungerar galant. Lite kämpigare med kedjetekniken men den går fortfarande bra. Har problem med de påhittade orden i övning 4. Det tar väldigt lång tid för mig och fastnar väldigt dåligt. Får svårt att få upp bilderna igen och om jag får det så är de svåra att tyda tillbaka. Påbörjade övning 5 och den verkade flyta lättare så känns ju skönt att jag inte har problem med allt i alla fall. Har även under veckan övat på att kunna omvandla numren 1-20 snabbare under veckan tycker dom börjar sitta rättså okej nu. Försöker använda mig utav det jag lär mig i vardagen och tycker det är jäkligt roligt att använda mig utav det. Helt plötsligt blev det kul att komma ihåg matriallet jag ska ha med på jobbet.
willys.svensson
Posts: 6
Joined: Fri 15 Apr 2016, 20:25

Re: Williams journal

Post by willys.svensson »

25/4 Lektion nr fyra

Nu har jag fått tips ifrån mattias om att jag inte ska ta det på för stort allvar just nu om jag inte lyckas återkalla allt perfekt med en gång för just nu handlar det mycket om mängdträning och lära sig använda de bilder som dyker upp naturligt. tycket att det gick bra idag och kan knappt vänta till nästa lektion men har det lite körigt just nu beroende på flytt men sen hoppas jag kunna köra mer kontinuerligt försöker använda mig utav teknikerna så mycket som möjligt i vardagen. Försöker äve nträna lite varje dag.
willys.svensson
Posts: 6
Joined: Fri 15 Apr 2016, 20:25

Re: Williams journal

Post by willys.svensson »

1/5 lektion nr 5
Nu jäklar börjar det kännas som att det här går riktigt bra! Det är jäkligt kul och jag lyckades memorera listan i övning 1. Vid fösta återkallningen fick jag tjuv titta tre gånger och förstärka kopplingen men sen kunde jag listan andra gången. Övar på siffrorna och försöker höja mitt tempo på att hitta rätt bild börjar få rättså bra flyt på det. Går igenom mina cicero bilder minst en gång om dagen och börjar få min femtio att sitta riktigt bra tänker nu fortsätta vidare i mitt hem.
willys.svensson
Posts: 6
Joined: Fri 15 Apr 2016, 20:25

Re: Williams journal

Post by willys.svensson »

24 / 5
inte tränat så hårt det sista beroende på flytt samt mycket på jobbet.
Har ändå gjort lektion nr 6 allt gick bra kanske tog lite lång tid men är ändå nöjd

Har påbörjat lektion nr 7

första övning fick jag gå tillbaka och fylla i lite luckor men sedan flöt den på hela sekvensen :-)
Övning 2 hade jag faktiskt bara ett fel och det var på nr 19 där jag valt kassett som bil och skulle komma ihåg kss när jag omvanlade bilden till bokstäver blev det kst men eftersom detta var ända felet blev jag jäkligt nöjd.
övning 3 gick bra fast råkade bland ihop nr 25 och 35 så använde bilden för 25 två gånger vilket gjorde att jag bara kom ihåg den sista (barnvagn) och inte den först hade sammanlagt 5 fel och är ändå nöjd har gått en timme bara på lektionen :-)
Post Reply