Kungens journal

Här kan du föra en egen journal över minnesträningen och läsa andras.
Post Reply
Kungen
Posts: 10
Joined: Thu 06 May 2010, 22:46
Location: Eksjö

Kungens journal

Post by Kungen »

Nu känner jag att det är även dags för mig att skriva in lite hur det går. Jag hade väldiga svårigheter med tiden under första modulen. Fast sedan lektion 13 så har jag varit under två timmar. :D Klarade idag lektion 16, på 1 h 27 min.
Och med hjälp av Memorization Master ska jag komma ner även i tiden för figurkoderna. 1 sek är ju målet är det innan 60 lektioner är det bra. :) typ 30-40 kanske.

Jävlar vad nöjd jag blev av tiden! Nu är ett mål avklarat, så raskt vidare mot nästa. :geek:

Hoppas verkligen det går bra för samtliga och att ni ser samma glädje i det här, som jag.
rolfsandberg
Posts: 1
Joined: Sun 16 May 2010, 17:42

Re: Kungens journal

Post by rolfsandberg »

Hej,
Det är stärkande att höra att det inte bara är jag som har problem med tiden, jag förstår att det är ok att det tar tid och att det blir bättre :)
Jag har just tagit en lång promenad och syresatt hjärnan och då går det bättre! Fysisk träning parallellt med minnesträningen är mitt recept!
Florian
Posts: 179
Joined: Sat 20 Mar 2010, 23:38
Location: Floda, Lerum

Re: Kungens journal

Post by Florian »

...med hjälp av Memorization Master ska jag komma ner även i tiden för figurkoderna. 1 sek är ju målet...
Om du menar kodningen från siffra till figur, så skulle jag vilja påstå att du snart skulle kunna uppnå det målet. Gäller bara att sätta sig ner och verkligen jobba med det en kort stund varje dag. :)

Håller själv på att försöka få figurkoderna för spelkorten att sätta sig så bra. Träning ger färdighet, och jag har lyckats få ner tiden det tar att koda rejält nu de senaste dagarna. Självfallet önskar jag dig lycka till med detta, och även med allt annat som denna kurs innehåller. Visa oss nu vem som är Kung(en)! ;)
Kungen
Posts: 10
Joined: Thu 06 May 2010, 22:46
Location: Eksjö

Re: Kungens journal

Post by Kungen »

Nu är jag äntligen här igen. Jag tycker att det är så himla svårt att få tiden att räcka till. Man vill ju inget hellre än att sitta framför datorn och blir skarpare och skarpare på det här!
Fast men värmen och jobb så blir det inte så många lektioner i veckan. Jag gjorde precis klart lektion 20 ikväll.
Men det är några för få, för att jag ska vara helt nöjd. De två sista veckorna har det blivit 2 lektioner per vecka.
Hur många lektioner försöker ni hålla i veckan/månaden?

Känner att jag tappar min koncentration när jag inte sitter här lika mycket. Som innan värmen. :roll:

Keep on rocking in the real world
Florian
Posts: 179
Joined: Sat 20 Mar 2010, 23:38
Location: Floda, Lerum

Re: Kungens journal

Post by Florian »

Hur många lektioner försöker ni hålla i veckan/månaden?
Försöker? Inför detta sommarlov (då jag ju fortfarande går på gymnasiet) hade jag satt målet att nästan hinna med en lektion varje ledig dag, eller motsvarande 5 lektioner per vecka. Det har verkligen INTE blivit av. :(

Har varit bortrest lite, har besök av släkt, och ska snart resa bort igen. Jag har knappt gjort några lektioner alls på några veckor nu. Det är något jag tycker är dåligt. Jag behöver bättre disciplin. Nämnvärt är ju att jag, när jag har skola och träningar, hinner med ca 3 lektioner per vecka. Men nu när jag (egentligen, fast kanske ändå inte riktigt) har helt lediga dagar, så gör jag i princip inga lektioner alls. Det enda jag håller på med varje dag är att memorera kortlekar en-två gånger. Är faktiskt besviken på min disciplin/på mig i det sammanhanget. :oops:

Förhoppningsvis ska jag komma igång med detta snart igen. Jag hade som mål att bli klar med minst två moduler nu under sommaren, men jag får nog skruva ner denna förväntningen till bara en modul. :(

Önskar dig lycka till med allt! :)
Med Somriga Hälsningar
Florian
Post Reply