Testet avklarat och kort recension! :)

Recensioner, utvärderingar och erfarenheter av Mind Academy.
Post Reply
Florian
Posts: 179
Joined: Sat 20 Mar 2010, 23:38
Location: Floda, Lerum

Testet avklarat och kort recension! :)

Post by Florian »

Namn: Florian
Ålder: 17
Bor: Västra Götaland
"Yrke": Studerar Nv inriktning matematik och datavetenskap. Påbörjar mitt tredje år på gymnasiet efter sommaren.
Gör: Spelar basket.
Är: Bäst. :D

Gjorde testet på 20 min och fick 3 fel, varav två stycken ganska grova. Hade inte övat någonting på att hitta i stödbildsystemet utifrån dess nummer, så jag är väl ganska nöjd med tiden. Är dock inte riktigt nöjd med mina fel. :roll:

Att lyckas bra i skolan handlar mycket om att kunna lära sig saker effektivt och säkert, samt att kunna ha disciplinen att verkligen plugga inför prov etc. Den här kursen kan ge lite av bägge. Jag tror att GMS är ett av de absolut bästa sätten (jag har inte testat några andra metoder), att säkert och effektivt minnas saker. Hur effektivt och säkert man kan minnas beror antagligen på hur mycket man praktiserar metoden i det verkliga livet. Desto oftare man använder sig av det, desto snabbare och bättre blir man på det. Till skillnad från att bara repetera texter man ska lära sig, bildar GMS ett alternativ som inte bara känns oerhört säkert, utan även ett där jag känner att informationen kommer att vara kvar efter flera veckors pauserande av ämnet. För hur ofta är det inte så att folk i skolan (tar det som exempel) råpluggar inför ett prov, och dagen efter kan de inget om ämnet längre!?

Mitt mål med denna kurs är att effektivisera min inlärning, samt att lära mig en sak som jag (förhoppningsvis) kommer att ha nytta av resten av livet. Ett stort delmål för mig personligen är att kunna memorera en text medan jag läser den, så att jag i efterhand med lätthet kan sammanfatta exakt vad den handlade om. :)

Är jag nöjd med kursen hittills? Ja.

Eftersom jag ändå ska spela in en liten video av mig, skriver jag inte mer här för tillfället. Har ni frågor är ni välkomna att ställa dessa. Jag svarar på det mesta.
(inte allt, om ni förstår vad jag menar) ;)

Med oVänliga Hälsningar ;)
Florian
Post Reply