Martinis minne

Här kan du föra en egen journal över minnesträningen och läsa andras.
Post Reply
beef
Posts: 6
Joined: Sun 28 Sep 2014, 17:20

Martinis minne

Post by beef »

Lektion 1:
Jo jag vet att det ska ta 2h men det tog snarare 2 dagar pga att jag har brutala koncentrationssvårigheter. Egentligen var det inte så svårt, men hade inte förberett mig på att lektionerna skulle vara så seriösa och gedigna som det var. Nu är det dags för lektion 2... den ser tuff ut...
Mattias
Webbplatsadministratör
Posts: 611
Joined: Thu 11 Jun 2009, 11:03

Re: Martinis minne

Post by Mattias »

Varmt välkommen Beef!

Jag testar att ringa dig imorgon. Har en fråga/spännande erbjudande.

Lycka till med nästa lektion!
/Mattias
beef
Posts: 6
Joined: Sun 28 Sep 2014, 17:20

Re: Martinis minne

Post by beef »

Hej Mattias,

va spännande! Dock tappade jag min mobil i marken förra veckan, och jag har dessutom flyttat till Shanghai så jag är lite svår att nå via telefon just nu. Maila gärna istället (martina.akj@gmail.com)

Lektion 2 fixad nu,
fått upp lite fart. Det tog bara 1h, kan alla nummerbilder 1-10!
beef
Posts: 6
Joined: Sun 28 Sep 2014, 17:20

Re: Martinis minne

Post by beef »

Lektion 3
Ahhhh!!! Åhhh den va så svår, jag blev nästan lite ledsen. Skitsvårt att komma på ord till SKN, HKD osv. Dessutom känner jag mig seg när det kommer till att konvertera siffrorna till bilder... öva öva :)

Min hjärna känns galet långsam när jag både ska komma på ord till t ex HKD, och sedan visualisera det och sedan komma ihåg den med kedjemetoden... jag trodde verkligen inte att tiden skulle räcka till, men jag ska fortsätta öva och träna min hjärna!

Känns bra att ha fått upp farten lite!
beef
Posts: 6
Joined: Sun 28 Sep 2014, 17:20

Re: Martinis minne

Post by beef »

Ojoj och jag som "dissade" alla som inte "har tid" att lägga 2 timmar i veckan på minnesträning och så hamnar jag där själv. Ärligt talat så blev jag skrämd av de 3 första lektionerna och kände mig inte tillräckligt smart för att fortsätta MEN jag tolkar säkert detta helt fel. Jag ÄR tillräckligt smart för att vara här, nu ska jag fortsätta med resten av lektionerna och skita i om jag misslyckas. Jag kan i alla fall min alfanumeriska kod upp till nr 42, och några cicero-grejer också.

I will do this!!! :D
Mattias
Webbplatsadministratör
Posts: 611
Joined: Thu 11 Jun 2009, 11:03

Re: Martinis minne

Post by Mattias »

Yes! :D

Det har ingenting med smarthet att göra, men självklart kan det dyka upp funderingar och missförstånd av uppgifterna. Så tveka inte att höra av dig om du vill ha feedback eller om du undra något.
/M
Post Reply