Alexanders Journal

Här kan du föra en egen journal över minnesträningen och läsa andras.
Thestar19
Posts: 67
Joined: Sun 24 Mar 2013, 18:30
Location: Stockholm

Re: Alexanders Journal

Post by Thestar19 »

Honey I'm home.

Insåg nyligen att det gått ett par veckor sedan jag skrev här sist så det är väl dags för en uppdatering.

Sommarlovet börjar närma sitt ände, ser inte direkt fram emot skolan men kommer väl överleva ett år till av Na/Na. Har pluggat Tyska hela sommaren för att tenta av Tyska 3,4,5 dagen innan skolan börjar. Har haft modersmålsundervisning i tyska sedan 6års så antar att det kommer gå ganska väl. Gjorde nyss några gamla nationella prov för tyska 4 som träning och det gick löjligt enkelt. Så även om Tyska 5 är ett steg upp från Tyska 4 så borde jag klara 5:an med ett A iaf.

GMS går fortfarande väl, skapade igår ett nytt databasblock för att memorera ett par tabeller, bla personalpronomen, possessivpronomen och artiklarna (der die das akk/dativ osv). Kommer bli en del att memorera men har skapat figurkoder för der, die, das osv vilket gör det lite enklare. Planen är att förbereda allt idag och börja memorera imorgon. Hämtade fram en kortlek och skrev ner alla figurkoderna men tyvärr använde jag en whiteboard penna och inte filtpenna vilket resulterade i att texten försvann efter 1-2 min. Live and learn antar jag.

Har använt GMS en del under den senaste terminen. Inget särskilt stort men bla en del kemi och biologi saker. Memorerade ca 100 ord till ett biologi prov och det gav resultat.

Finns inte mycket annat att säga utom "Auf widersehen"
if success != true
{
try()
}
Post Reply