Mac eller PC?

Generella ämnen relaterade till minnesträning och Mind Academy. Öppet för allmänheten.
Post Reply
Nifti Golebb
Posts: 3
Joined: Fri 06 Apr 2012, 22:39

Mac eller PC?

Post by Nifti Golebb »

Hej
Blev lite fundersam när jag läste i trådarna om något spel som bara fungerade på PC.
Då jag har Mac undrar jag om det ställer till problem ifall jag vill börja din utb.
Florian
Posts: 179
Joined: Sat 20 Mar 2010, 23:38
Location: Floda, Lerum

Re: Mac eller PC?

Post by Florian »

Finns en trevlig användare som alldeles nyligen la upp en webbversion av programmet, som uppfyller samma uppgifter. Det är inte samma program, men innehåller de funktioner du behöver för denna kursen. Det körs i webbläsarfönstret och borde således även fungera på Mac (och surfplattor och mobiler om jag inte är helt fel ute). Hoppas det hjälpte! :)
Mattias
Webbplatsadministratör
Posts: 611
Joined: Thu 11 Jun 2009, 11:03

Re: Mac eller PC?

Post by Mattias »

Yes, programmet finns nu även att installera på Mac, så det är inga problems.

Mvh,
Mattias
Seth
Posts: 1
Joined: Mon 09 Dec 2013, 05:19

Re: Mac eller PC?

Post by Seth »

när jag försöker öppna programmet på min mac så får jag ett meddelande som säger: "kan inte öppnas eftersom det kommer ifrån en oidentifierad utvecklare" ..vad kan jag göra åt det?
LarsLjung
Posts: 2
Joined: Sat 21 Dec 2013, 17:00

Re: Mac eller PC?

Post by LarsLjung »

Seth. Du kan gå till "Systeminställningar" och välja "Säkerhet och integritet" och sedan välja "Var som helst" i "Tillåt program hämtade från"
BoWi
Posts: 2
Joined: Wed 25 Dec 2013, 21:32

Re: Mac eller PC?

Post by BoWi »

Jag är ny här, vad är det för spel ni skriver om? Var hittar jag det?
Mattias
Webbplatsadministratör
Posts: 611
Joined: Thu 11 Jun 2009, 11:03

Re: Mac eller PC?

Post by Mattias »

Hej BoWi!

Det är en programvara som man börjar använda från lektion 13, mer info kommer i lektionerna.

/Mattias
BoWi
Posts: 2
Joined: Wed 25 Dec 2013, 21:32

Re: Mac eller PC?

Post by BoWi »

Ok!
Post Reply