Nyböjare

Samtal, frågor, funderingar m.m. Endast för registrerade studenter vid Mind Academy.
Post Reply
martin1
Posts: 14
Joined: Thu 14 Nov 2013, 21:04

Nyböjare

Post by martin1 »

Hej hopp,

Gjorde klart lektion 1 idag. Undrar om någon eller några andra som sitter i startgroparna eller är tidigt inne i kursen?
Diskuterar gärna lite till och från här!
Första intrycket är att man lär sig väldigt fort! Och det är så nytt... att ens hjärna kunde sånt här!? :D
oliviaphilip37
Posts: 3
Joined: Wed 13 Nov 2013, 21:40

Re: Nyböjare

Post by oliviaphilip37 »

Hej Martin!

Hat också precis börjat på kursen..det går tyvärr lite trögare för mig, första lektionen tog typ 8 tim som jag fick dela upp. Hade nog svårt att fokusera så det var väl där problemet sitter..har du några tips och råd hur du får snabb resultat får du gärna dela med dig av det..

Ha´det gott: Carolina J
Mattias
Webbplatsadministratör
Posts: 611
Joined: Thu 11 Jun 2009, 11:03

Re: Nyböjare

Post by Mattias »

Hej och välkomna Carolina och Martin!

Carolina: Kolla svaren på dina frågor, så får vi höras av igen så ska vi få ner din tid. Sitter du så länge så gör du något fel och jag hjälper gärna till att reda ut det.

Allt gott!
/Mattias
martin1
Posts: 14
Joined: Thu 14 Nov 2013, 21:04

Re: Nyböjare

Post by martin1 »

oliviaphilip37 : Hej, kul!
Jag försöker ha lugn och ro omkring mig, ingen tv som låter eller så då tar jag på mig lurarna med lugn "meditations"-musik som stör ut det.
Senare ska man kanske kunna klara det med störmoment som tvn, men nu i början är jag ganska ödmjuk mot mig själv.
Jag sitter med metronom på 40 beats/minut som ger ett extra-klick på fjärde beaten. Var fjärde beat har det då gått 6s och jag går vidare i kedjetekniken och ryska dock-modellen. Jag får massor med fel men har gjort ett gott arbete enligt instruktionerna. Har ganska stort tålamod när jag går igenom kedjan, elementen dyker inte alltid upp i ordning men jag brukar kunna få fram mer än vad jag trodde skulle gå.
När jag går reparerar kör jag metronomen igen. De jag klarade kollar jag då igenom men de tar inte 6s att reparera.

Här är ett metronom jag hitta (fast med hemskt ljud): http://www.webmetronome.com/
Finns till smartphones gratis
Post Reply