Eriks UtvecklingsJournal

Här kan du föra en egen journal över minnesträningen och läsa andras.
Post Reply
Eriks
Posts: 1
Joined: Mon 12 Apr 2010, 21:39

Eriks UtvecklingsJournal

Post by Eriks »

Wow, lektion 2.. Låtit bilderna på siffror smälta in i mitt innre.
Skrivit ut en kortlek med bilder som funkar på svenska (de 9 först).
Jag har följt alla råd och direktiv . Jag lever i det här, det känns bra. Fantastiskt.

Lite bekymrad över att övningarna tog så lång tid. Jag fastnade lätt i visualiseringen och tiden rann iväg. Hur mycket är egentligen 6 sekunder?

Jag ville ha hjälp av en metronom för att förstå, få en uppfattning av, tiden.
Jag gjorde en mp3-fil snabbt i mitt musikprogram Logic. Med hjälp av den metronomen som slog lite extra efter 6 sekunder skred jag till verket och på 48 sekunder memorerade jag 20 siffror som jag lätt kunde skriva ner , Alla rätt, YES ... eller vänta....
shitt det var inte bra, man ska ju göra lite fel enligt instruktionen ;-)

Övning Lök:
Som mitt visualiserade superminne tänkte jag först på googles hemsida.
Med den kan man få fram all information i världen. Men så tänkte jag att den kanske inte är tillräckligt... enligt anvisningarna:
"Enda kravet är att bilden måste vara ett enkelt och fast objekt."

Så jag fick hjälp av Pias id'e och smakade lite på känslan i den bilden och det gick snabbt att avgöra om den var bra eller inte.

Jag tog jag bilden av en I-pad.

För att konkretisera den sågade jag till en planka i de rätta måtten, skrev ut en bild på fram och baksida, klippte ut den och limmade på pappret på plankan. Jag slipade kanterna och hade hela tiden ett leende på läpparna och tänkte att en sån här ska jag snart ha och den kan man göra vad man vill med precis som med mitt blivande superminne. Nu står den här på mitt skrivbord och hjäper mig att hålla kursen dit jag är på väg.

Tack Jonas ... Mattias menar jag :D oj
Mattias
Webbplatsadministratör
Posts: 611
Joined: Thu 11 Jun 2009, 11:03

Re: Eriks UtvecklingsJournal

Post by Mattias »

Snyggt jobbat Erik, stark inledning!
Florian
Posts: 179
Joined: Sat 20 Mar 2010, 23:38
Location: Floda, Lerum

Re: Eriks UtvecklingsJournal

Post by Florian »

Jag gjorde en mp3-fil snabbt i mitt musikprogram Logic.
Du vill inte möjligtvis dela med dig av den filen? :)
Post Reply