Bills Badass Journal

Här kan du föra en egen journal över minnesträningen och läsa andras.
Krossmaskinen
Posts: 59
Joined: Sun 24 Mar 2013, 09:32
Location: Åkersberga
Contact:

Re: Bills Badass Journal

Post by Krossmaskinen »

Lektion 20 avklarad

Hade min första dag utan lektion i går. Är alltid nervös när sånt händer eftersom det bröt rytmen lite grand, men jag är tillbaks på rätt spår redan dagen efter! Hell yeah!

Åkterkallade inte alla matteformlerna korrekt första gången. Alla var väldigt nära, men det var lite finjusteringar som behövde göras, så nu tror jag allt de sitter ;D

Dagens memorering var inte så hård, det var mest bara, ja, koppla på helt enkelt! Frågeformuleringen är väl det som känns som att det kanske kommer behöva repareras, men vi får se :) Inte allt för långt kvar till testet nu!
Krossa allt mostånd!
Krossmaskinen
Posts: 59
Joined: Sun 24 Mar 2013, 09:32
Location: Åkersberga
Contact:

Re: Bills Badass Journal

Post by Krossmaskinen »

Lektion 21 avklarad

Kom ihåg all tidigare information vid återkallning, och allt idag (förutom att jag glömde råttan i vindrutan en gång) satt direkt. Borde troligtvis öva upp hastigheten mer, men så kommer det alltid kännas och vara. Det betyder dock inte att jag inte kommer jobba på det för alltid!

När jag sökte på "lod", så kom det upp att den egentligen var 13,283 gram, dvs nubbe + träfärgad elbas, vad säger folk här om det? ;D
Krossa allt mostånd!
Krossmaskinen
Posts: 59
Joined: Sun 24 Mar 2013, 09:32
Location: Åkersberga
Contact:

Re: Bills Badass Journal

Post by Krossmaskinen »

Lektion 22 avklarad

Senaste inlägget hittills skulle jag tro! Jag gjorde första halvan i morse och andra halvan nu. Har återkallat och allt satt bra. Ökade farten ordentligt på planterna och det gick bra det med :D Det märks att vissa uppgifter är lite till åren, Pluto stod ju med som en planet, hoho!

Snart provet, det blir spännande! Får se till att återkalla ordentligt. Har gjort det upprepade gånger på det mesta lektionsmaterialet i modul 2 dock, så det borde inte vara några problem!
Krossa allt mostånd!
Krossmaskinen
Posts: 59
Joined: Sun 24 Mar 2013, 09:32
Location: Åkersberga
Contact:

Re: Bills Badass Journal

Post by Krossmaskinen »

Alright! Tiden för dåliga ursäkter är förbi och jag öser vidare :)

Trots att jag inte skrivit på forumet så har jag inte varit en helt död fisk under tiden, jag gjorde klart lektion 28 i dag. Lustigt att jag såg fram emot språkmodulen så mycket och sen när den kom så blev det värsta uppehållet. Jag tror det var för att jag var nervös för att göra fel eller liknande, men det enda felet man kan göra är att inte göra nånting, så nu är det igång igen! Fördelen är att min kompis har kommit ikapp en hel del och vi kan köra tillsammans lite mer.
Krossa allt mostånd!
Krossmaskinen
Posts: 59
Joined: Sun 24 Mar 2013, 09:32
Location: Åkersberga
Contact:

Re: Bills Badass Journal

Post by Krossmaskinen »

Jösses, lektion 42 tog lång tid att mosa sönder, men till slut gick det! Jag har mest övat figurkoder, inköpslistor och telefonnummer på senaste men minneslektionskrossandet is ON igen. Som sagt, lektion 42 har jag kämpat mig vidare till och demolerat. Den här veckan kommer jag ha mer fritid än tidigare och då ska jag beta av många fler.

Även om jag inte skrivit på länge så har jag inte slutat plugga. Dock har jag försökte köra en del på telefonen vilket varit lite knepigt. liten skärm, rätt svårt att navigera i lektionstexten och många störningsmoment när man åker buss/tåg etc. Dock är det utmärkt träning för koncentrationsförmågan, men det gör också att det tar längre tid att komma igenom lektionerna.

Anyways, jag ser fram emot att krossa igenom mot slutet av utbildningen!

Bankai!
Krossa allt mostånd!
Krossmaskinen
Posts: 59
Joined: Sun 24 Mar 2013, 09:32
Location: Åkersberga
Contact:

Re: Bills Badass Journal

Post by Krossmaskinen »

Lektion 43

Gick mycket fortare. Fick in bättre tempo och satt mer fokuserat än med tidigare lektionerna. Körde lektionen i två omgångar.
I första omgången så memorerade jag både bild och stödmening, samt läste innehållet under rubriken.
I andra omgången så memorerade jag först alla bilderna, sen stödmeningarna, sen läste jag innehållet.

Omgång två gick mycket fortare. Jag tror det beror på att rullbandstekniken gör att man inte behöver byta arbetsuppgift utan får in en rytm i en uppgift och gör klart den, får in en rytm i nästa och gör klart den etc.. Den här metoden kanske inte är fördelaktig i tävling där det är att minnas så mycket text som möjligt på en kort stund men jag tror den är väldigt bra när man ska minnas en begränsad text på kort tid.

Mattias, har du några åsikter om det här? :)
Krossa allt mostånd!
Mattias
Webbplatsadministratör
Posts: 611
Joined: Thu 11 Jun 2009, 11:03

Re: Bills Badass Journal

Post by Mattias »

Welcome back Mr Kross! :)

Jag tror jag är med på vad du menar med rullbandstekniken. Eftersom du har bilder och stödmeningar utskrivna i övningen så går det bra. Men när du ska memorera en text ute i livet behöver du läsa igenom den först för att överhuvudtaget kunna skapa stödmeningar och bilder.

Kör hårt!
/Mattias
Post Reply