Oscars journal

Här kan du föra en egen journal över minnesträningen och läsa andras.
Post Reply
Oswe

Oscars journal

Post by Oswe »

Började idag på första lektionen. Gick riktigt bra! Bra att lektionen focuserar på visualisering, har förstått att all minnesträning går ut på det. Hann dock ej med hela lektionen, så planerar att slutföra den imorgon. Har förstått av andras journaler att tålamodet och motivationen efter ett tag kan ge vika. Och jag som har en massa plugg hela tiden. Men samtidigt får jag mig en ännu kraftigare morot då; jag vill inte behöva lägga ner en massa tråkig tid på plugg! Taggad!! Planerar in ca. 3 lektioner per vecka. Alltid bäst att aldrig pressa en för mycket. Ni får gärna skriva här ert bästa tips för att ej förlora motivationen!
Oswe

Re: Oscars journal

Post by Oswe »

Gjorde nu lektion 3. Första 6 uppgifterna gick inte alls något bra. Frågade en coach nu om jag bör göra om dessa, så kanske måste jag göra dem imorgon, innan jag påbörjar lektion 4. De sista uppgifterna var dock bra, känns som att de har mer relevans i förhållande till läroprocessen.

Jag bli mer och mer taggad för varje lektion! Dock så har jag fortfarande svårt med kedjemetoden. Sjukt svårt att visualisera dessa bilder. Ngn med ngt tips?
ricli85

Re: Oscars journal

Post by ricli85 »

Att fokusera på detaljer i skärningen mellan de två sammankopplade objekten verkar funka bra för mig.
Oswe

Lektion 5

Post by Oswe »

Oj vad det går framåt! De första tre lektionerna tyckte jag var jobbiga, de gick heller inge vidare med dem. Fjärde lektionen gick bättre. Men ingenting jämfört med femte lektionen! Hade alla rätt på första försöket i första uppgiften (70 ord!). Snacka om att självförtroende tog sig ett språng! Det börjar även bli roligare. Idag var bland annat första gången jag använde mig av det lilla jag kan, i vardagen. Memorerade en lektion i samhällskunskap (alla fakta på whiteboarden) utan att anteckna, och kan nu allting som rinnande vatten. Och det var efter endast fjärde lektionen. Vågar inte ens tänka på vad jag kunna skall efter lektion 60... Kedjemetoden går nu mycket bättre! Börjar nästan bli lite roligt!
Post Reply