Oscars utvärdering efter lektion 24!

Recensioner, utvärderingar och erfarenheter av Mind Academy.
Post Reply
oscarlinger
Posts: 12
Joined: Sun 07 Apr 2013, 22:39

Oscars utvärdering efter lektion 24!

Post by oscarlinger »

Hejhej! :)

Nu har jag gjort klart testet, 3 fel på 32,34,2min ;)
Jättenöjd att jag faktiskt kom ihåg så mycket av det på resultatsidan. Framförallt också förståelse för många saker, ja som till exempel vad en cepheid är, axon och sånt, kul!

De första lektionerna tog mycket tid och kraft och i efterhand känns det väldigt bra, därför att jag faktiskt lärde mig något.
Det känns som om jag nu har en viss grund att stå på dock ganska ostabil, ibland känns det som ett för stort projekt att memorera egna block med information och ibland går det lätt. Jag har varit ute och rest ganska mycket nu i sommar och något som jag har kunnat använda är memorering av alla portkoder och dörrlås. Det har varit riktigt kul! Har även memorerat temperaturer för olika kött (rare, medium, well-done) och lite små sidoprojekt.

Det andra blocket, 13-24 har gått förhållandevis lätt och snabbt, vilket har oroat mig lite i inlärningssynpunkt. Det har kännts roligt attmemorera så mycketunder kort tid, men jag har varit för snäll mot mig själv när det gäller återkallningen. Där har jag mycket kvar att utforska, också med memorization master. Det har nog varit så att jag tänkt; "oj vad mycket jag skall memorera", "ojvad jag måste prestera".

Om det skulle vara en till sådan här uppgift, att memorera olika sorters information som i 13-24 så skulle jag försöka göra det mer grundligt, vilket jag planerar att göra nu med ett eget projekt.

Här har jag bara en fråga, skall jag avsätta tid att lägga på eget projekt eller fortsätta med kursen? :?:

Iallafall, nu börjar jag studera till hösten och känner mig inte helt redo att föra in GMS. Kan det då vara bättre med eget projekt så att jag förstår lite mer ingående principen än fortsätta och riskera att det blir mer diffust?

Tack för bra kurs! :D
Det jag skulle haft nytta av tror jag är någon form utav mer strukturerat schema eller tips på återkallning och vad man kan göra för att komma ihåg det. Jag var nog lite lat tror jag. Just för mig hade det nog hjälpt med en lektion helt dedikerad återkallning, så att jag behövde sätta mig in i det mer. ;)

Mvh
Oscar
oscarlinger
Posts: 12
Joined: Sun 07 Apr 2013, 22:39

Ja justetja!

Post by oscarlinger »

Jag glömde lite info ;)

Namn: Oscar Linger
Sysselsättning: jobbar på en bistro, skall nu till hösten studera kognitionsvetenskap! :)
Ålder: 20
Antal fel: 3
Tid: 32 min 34 sek och 2 hundradelar
Mattias
Webbplatsadministratör
Posts: 611
Joined: Thu 11 Jun 2009, 11:03

Re: Oscars utvärdering efter lektion 24!

Post by Mattias »

Hej Oscar och grattis till en väl avklarad grundkurs! :)

Ang. din fråga: Folk går minneskursen av lite olika anledningar och den syftar till att täcka in allt om memorering, så det är upp till dig att fokusera på det som är viktigast för just dig. Att kunna bygga databaser innehållande alla de vanligaste typerna av information, vilket du just gjort, är grunden som du nu kan göra flera av och fylla med information som är viktig för just dig.

Lycka till! :)
/Mattias
Post Reply