Oscars superjournal!

Här kan du föra en egen journal över minnesträningen och läsa andras.
Post Reply
oscarlinger
Posts: 12
Joined: Sun 07 Apr 2013, 22:39

Oscars superjournal!

Post by oscarlinger »

Tjenamors!

Klar med lektion ett 10/4!
Aaaaaaaskul ju! (Även om jag råkade radera mitt första inlägg, haha) ;)

Med cicero flög jag igenom mammas lägenhet medsols. Skåp, tennisväska, skor, spegel, handtag, tavla, klocka, nyckelgök, telefon, pall.
Associationerna blev: tårta, ljus, tändare, Butan, uran, atombomb, flygplan, propeller, planka, altan, sol osv

Skriver detta 13/4 då jag skapade journalen :)

Göttans mos!
lillaloeken
Posts: 23
Joined: Mon 18 Mar 2013, 15:04

Re: Oscars superjournal!

Post by lillaloeken »

ha ha sabbade också mitt journal inlägg första gången, Välkommen :-)
oscarlinger
Posts: 12
Joined: Sun 07 Apr 2013, 22:39

Re: Oscars superjournal!

Post by oscarlinger »

Tackar! :P
oscarlinger
Posts: 12
Joined: Sun 07 Apr 2013, 22:39

Lektion 5 avklarad! 28/4

Post by oscarlinger »

Nu sitter jag här en söndagsmorgonen och blev precis klar med lektion 5 :)
Jag hade lite svårt för att memorera siffrorna i övning 1 stödbild 8. Det jag inte riktigt förstod var vilka konsonanter i den visualiserade bilden som skulle omvandlas till siffror. Jag frågade en admin och det visade ju sig vara de första tre konsonaterna i varje ord. Nice! :D fattade inte att det fanns ett sånt system.

Kör på förövrigt med figurkoderna, lite svårt för 14,( ankare) och 24 (tv) och 03 (Bullen). jag har nog bullen mer åt det tecknade hållet, kanske lite dumt :?

Läste lite förövrigt om assosiationstekniken i Mattias egna bok. Innan har jag inte riktigt förstått vad man skall ha den ryska dockmetoden till, så där fick jag lite förståelse :) att det är bra vid informationsmeddelanden då man väljer en bild som bas för att sedan zooma in på delar och använda dockmetoden. Då får de små attributen något att fästa sig på.

Det blir verkligen doppar då och då där jag tänker att jag inte kan klara av nån övning eller att det känns som om jag gör fel, det verkar dock alltid lösa sig när jag kör kontinuerligt och ställer frågor. :)

Ha de gött!
oscarlinger
Posts: 12
Joined: Sun 07 Apr 2013, 22:39

Re: Oscars superjournal!

Post by oscarlinger »

Hej!

Klar med lektion 7. Gick förvånansvärt bra ändå, lyckades få ett fint flow när jag memorerade figurkoderna, skrev också ner nummer på kortleken. Dock verkar pennan inte fästa riktigt, får se hur det blir.
Fortsätt att pusha! Fortsätt även om du får spring i benen, hundraprocent fokus!
Började även lite på lektion 8 och läser lite om uppvärmningtekniker, är lite för trött just nu.
Gött mos iallafall! :)
oscarlinger
Posts: 12
Joined: Sun 07 Apr 2013, 22:39

Re: Oscars superjournal!

Post by oscarlinger »

Lektion 8

Det kändes verkligen som jag utvecklats säkerhetsmässigt i visualisering, det går mycket fortare.
Skrivit på kortleken til 56 och kört 2 ggr, går ändå ganska snabbt. (Cicero)
Övning 3 och 6 gick hyfsat bra, lite svårt med vissa memoreringar

Figurkoderna var delvis svåra, kanske dålig dag. Jag måste kolla mer på 41-60, de sitter inte jättesäkert.

Planerar att köra en kortlek om dagen, ser om det håller i sig :)

Over and out!
oscarlinger
Posts: 12
Joined: Sun 07 Apr 2013, 22:39

Re: Oscars superjournal!

Post by oscarlinger »

Okej!

Jag har haft en lång lång svacka på ett antal månader men började nu med kortlektionerna!
Först var det lite ångest men sedan blev jag taggad på att lära mig det när jag väl började :D
Och jaa, vipps sade lektionerna och jag han klart med lektion 6 på runt 30 min och kom ihåg 28 av 30 kort och det kändes som om jag verkligen hade flyt, kul! :D

Nu är jag taggad inför morgondagen då jag skall fortsätta med lektion 7 :P
Linn
Posts: 52
Joined: Wed 02 Oct 2013, 15:21

Re: Oscars superjournal!

Post by Linn »

Hej Oscar, välkommen tillbaka! :)

Härligt att det gick så bra, keep it up!

/Linn, Mind Academy
oscarlinger
Posts: 12
Joined: Sun 07 Apr 2013, 22:39

Re: Oscars superjournal!

Post by oscarlinger »

Härligt! :D

Klar med lektion två med kortleken, började bli en del ihopblandningar när det nu fanns flera färger men det gick ändå hyffsat till slut :)
snaaaaaaart lektion 3!
Post Reply