The Brain Train - MM on the go.

Samtal, frågor, funderingar m.m. Endast för registrerade studenter vid Mind Academy.
nossod
Posts: 52
Joined: Tue 27 Dec 2011, 17:40
Location: Mariehamn

Re: The Brain Train - MM on the go.

Post by nossod »

Spoken numbers funkade dåligt, plockar bort den igen tills vidare.
nossod
Posts: 52
Joined: Tue 27 Dec 2011, 17:40
Location: Mariehamn

Re: The Brain Train - MM on the go.

Post by nossod »

Har hittat lite grejer jag vill/behöver fixa, appen är tyvärr inte tillgänglig tills vidare.
Timbooo
Posts: 54
Joined: Sat 10 Sep 2011, 00:46

Re: The Brain Train - MM on the go.

Post by Timbooo »

Hej nossod,

Bra tanke med en JavaScript sida. Har fungerat toppen för mig förutom några små buggar, vilket självklart är oundvikligt.
Har du bytt URL till sidan, verkar inte vara åtkomlig för tillfället.
Ha det bra,
Mvh Tim
nossod
Posts: 52
Joined: Tue 27 Dec 2011, 17:40
Location: Mariehamn

Re: The Brain Train - MM on the go.

Post by nossod »

Jag har plockat ner den för tillfället. Den kommer att komma tillbaka inom kort i en lite bantad version. Berätta gärna vilka buggar du upptäckt så att jag kan fixa dem.
nossod
Posts: 52
Joined: Tue 27 Dec 2011, 17:40
Location: Mariehamn

Re: The Brain Train - MM on the go.

Post by nossod »

Så där, nu är den uppe igen. Jag har bytt till lite större och i mitt tycke snyggare bilder för spelkorten och har plockat bort funktionen med figurkodsträning som var lite problematisk så vi får köra utan den.

Rapportera gärna buggar.

Kör hårt.
Timbooo
Posts: 54
Joined: Sat 10 Sep 2011, 00:46

Re: The Brain Train - MM on the go.

Post by Timbooo »

Toppen.

Då du antagligen ändrat sedan jag använde den senast så är det kanske inte lönt att rapportera gamla buggar. Ska hålla utkik fr.o.m. Nu.

På iPad verkar den defaulta till 0-10 oavsett vilket intervall jag väljer?
Borde man inte behöva tömma Cache på browsern efter du gjort ändringar btw?
/T
jesper007
Posts: 1
Joined: Sun 27 May 2012, 18:11

Re: The Brain Train - MM on the go.

Post by jesper007 »

Perfekt funktion och kul att du delar med dig av den. Lite feed back. Vet inte om det beror på att jag kör Mac (Firefox) och/eller iPhone men hur jag än ställer in den så kör den bara mellan 0 och 10 (jag börjar kunna dem nu :-)
nossod
Posts: 52
Joined: Tue 27 Dec 2011, 17:40
Location: Mariehamn

Re: The Brain Train - MM on the go.

Post by nossod »

Aah, nu vet jag vad ni har för problem, det är inte ipaden som är problemet. I inställningarna finns "Nr of digits:" som säger om du vill träna med 1, 2 eller 3 siffriga tal. Är den ställd på 1 så blir det bara 0-9.

Jag vet att inställningarna är lite komplicerade men jag hade ingen bättre ide hur jag skulle få till det. Pröva läs igenom hjälpen, kanske ger någon hjälp i alla fall.
niklasbe
Posts: 47
Joined: Thu 05 Apr 2012, 10:47

Re: The Brain Train - MM on the go.

Post by niklasbe »

Jag använder den för tal mellan 0-99 på Ipad, Iphone och Pc och det fungerar utmärkt!
Florian
Posts: 179
Joined: Sat 20 Mar 2010, 23:38
Location: Floda, Lerum

Re: The Brain Train - MM on the go.

Post by Florian »

För den som är sugen på Spoken Numbers - har hackat ihop ett litet javaprogram som man ska kunna köra på de flesta datorerna (krävs java 1.7). Ni hittar det under länken nedan. Fördelen med programmet är att man själv kan välja antalet talade siffror, samt i vilket intervall de ska komma. Bra för träning med andra ord. :)

http://www.2shared.com/file/vHHywPfv/Spoken_Numbers.html
Post Reply