Skeptisk

Generella ämnen relaterade till minnesträning och Mind Academy. Öppet för allmänheten.
Post Reply
spesse
Posts: 1
Joined: Mon 03 Aug 2009, 13:24

Skeptisk

Post by spesse »

Hej Mattias
Det är inte utan att man får en oroskänsla i kroppen, jag tycker att hela upplägget påminner om scientologi.
Det sällskapet är ju inte så trevligt och inget man vill ansluta sig till.
Faktum är att det låter kanske lite för bra för att vara sant, lär dig en hel bok utantill allt är möjligt.
Ja visst allt går men vad får man offra i gengäld?
Massor av pengar, mycket tid, inga egentliga garantier på att det fungerar för alla.
Jag är väldigt nyfiken men skeptisk jag kommer att avvakta ett tag till tills jag har samlat på mig mer information.
Självklart så ska du också få en lön som du kan leva på men om du nu har ett så fantastiskt minne varför tar du inte och skaffar dig ett riktigt jobb där du kan få utmaningar och en lön så att du slipper förmå människor som förmodligen redan är pressade på det ena eller andra sättet att gå med i denna klubb (sektliknande sammanslutning)
Tror ej att en normalt funtad person går på detta!
Övertyga mig gärna jag kanske har helt fel!
mvh/
Spesse
Mattias
Webbplatsadministratör
Posts: 611
Joined: Thu 11 Jun 2009, 11:03

Re: Skeptisk

Post by Mattias »

Hej Spesse,

Om du får oroskänslor av den här hemsidan, så rekommenderar jag att du inte besöker den igen, enkelt. Hur du får ihop minnesträning med scientologi och sekter är för mig en gåta. Och du bör nog även undvika medlemskap andra sekter som t.ex. gym. De kostar massor av pengar, tid, hårt arbete, och det utlovas att man ska kunna förändra sitt liv, bli friskare, starkare och gå ned i vikt. Ingen normalt funtad person kan väl gå på det!

Och att överhuvudtaget komma hit och förolämpa alla som övar seriöst med minnesträning, och mig personligen och mitt val av yrke, tycker jag är aningen magstarkt. Jag tycker inte om att hålla på att ta bort poster, men din kommer snart att ryka, buddy. Jag kommer att bli hårdare på det här. En respektfull ton är ett (vilket jag trodde var självklart) minimumkrav för att få posta på det här forumet.

Mvh,
Mattias
Adela1964
Posts: 3
Joined: Fri 24 Sep 2010, 21:54

Re: Skeptisk

Post by Adela1964 »

Hej Mattias
Vilket fint rakt-på-sak svar. Tack för att du tog alla oss i försvar.
Adela
Post Reply