Min journal

Här kan du föra en egen journal över minnesträningen och läsa andras.
benjamin01
Posts: 79
Joined: Sun 15 Apr 2018, 17:25

Re: Min journal

Post by benjamin01 »

MM idag:

53/120...

Känner mig lite slö och resultatet blev därför inte de bästa. Får ta nya tag imorgon och jag hoppas verkligen att Mattias låser upp lektionerna för mig snart!

//benjamin01
benjamin01
Posts: 79
Joined: Sun 15 Apr 2018, 17:25

Re: Min journal

Post by benjamin01 »

De resterande lektionerna är nu öppnade för mig och idag gjorde jag lektion 26. Jag har valt att köra språkmodulen på spanska eftersom det är de språk jag läser i skolan. Jag har skapat 30 egna figurkoder för det spanska alfabetet som jag ska träna in. Det tog ett tag att komma på en bild till varje bokstav men nu är det klart! Om du väljer att köra språkmodulen på spanska och vill ha mina figurkoder så är det bara att skicka ett pm! Jag har lagt upp en liten plan för några ciercobilder men jag har ännu inte skapat de så jag ligger fortfarande kvar på 210 stycken-

Nu var det dags för lite MM! Har haft en tuff dag idag så det blir bara 120 bilder med 4sek per bild. Imorgon ska jag förhoppningsvis efter lektion 26 köra MM med alla mina bilder.

Försökte skynda mig igenom omgången idag för att se hur de gick, fick 35/120 med 2,8sek per bild. Inget jag är nöjd med men hoppas på att vara mer redo imorgon.

//benjamin01
benjamin01
Posts: 79
Joined: Sun 15 Apr 2018, 17:25

Re: Min journal

Post by benjamin01 »

Lektion 26 färdig idag! Tog en stund att leta upp översättningarna till alla spanska ord jag skulle memorera idag, blev lite trött på de... Men när jag väl fick sätta igång med memoreringen av bilderna så blev jag glad igen. Tänk att det kan vara så här enkelt att komma ihåg. 50 ord satt direkt på bara någon minut! Ska bli kul att koppla uttalet till dessa också så att jag kan orden helt på spanska, antar att jag får göra detta imorgon.

Eftersom 50 ciercobilder är upptagna efter dagens lektion har jag endast 160 bilder kvar. Jag tänker att det blir en MM på 120 bilder/4sek som vanligt och därefter tar jag lite paus. Det blir lite repetition av figurkoderna och bilderna senare, så idag blir det bra med en MM.

44/120 idag...
benjamin01
Posts: 79
Joined: Sun 15 Apr 2018, 17:25

Re: Min journal

Post by benjamin01 »

Lektion 27 klar. Har lärt mig uttalen på alla de 50 spanska orden. Nu återstår endast lite repetering för att fixera orden. Jag ska jobba vidare med mina fonetiska figurkoder eftersom jag känner att de inte sitter på reflexnivå. Självklart har jag lärt mig de men det måste gå snabbare.

MM idag, jag tänker dra ner tiden till 3 sekunder per bild och om några dagar känner jag att det är dags att öka mängden bilder också.

24/120, det börjar gå neråt nu men får hoppas på att det vänder när jag har kört några dagar med 3 sek/bild.

//benjamin01
benjamin01
Posts: 79
Joined: Sun 15 Apr 2018, 17:25

Re: Min journal

Post by benjamin01 »

Lektion 28 klar! Jag har börjat lägga till stödbilder till firgurkoderna, har kommit ungefär halvvägs. Mina 50 ord sitter perfekt, jag har dock inte hunnit memorera 50 nya, det tänkte jag försöka få till imorgon. Annars är det inte så mycket som har hänt. Jag har blivit tvungen att ändra lite bland mina ciercobilder eftersom de inte riktigt höll måttet, några var inte tillräckligt detaljerade... Det var väldigt jobbigt att kolla igenom alla och komma på nya för de som inte var bra nog o.s.v. Faktiskt mycket jobbigare än det låter, men nu är det gjort! Får se hur detta påverkar min MM när några ciercobilder är nya.

MM - Gick inte så bra idag. Jag var trött och kämpade mig mest igenom rundan, de nya ciercobilderna sitter iallafall vilket är positivt.

//benjamin01
benjamin01
Posts: 79
Joined: Sun 15 Apr 2018, 17:25

Re: Min journal

Post by benjamin01 »

Lektion 29 klar! Jag har nästan fixat alla stödbilder för figurkoderna, just nu har jag 81-00 kvar som jag tänkte börja på snart. Jag körde två MM med 1-40 och 41-80 bara för att öva in dem, resultatet blev bedrövligt men bilderna satt iallafall vilket jag är nöjd med. Jag funderar på om jag ska memorera 50 nya ord idag, det kan bli lite knappt om tid tyvärr så jag får se om jag gör det. Jag ska som sagt välja ut 60 underbilder till och därefter ska jag fixera dessa genom att köra lite fonetiska figurkoder på dem. Jag ska även köra en MM idag, som vanligt! Jag hoppas på bättre resultat än tidigare... Så nu blir det lite paus innan jag kör igång igen.
benjamin01
Posts: 79
Joined: Sun 15 Apr 2018, 17:25

Re: Min journal

Post by benjamin01 »

28/120 idag, imorgon ska jag testa att börja med MM före jag kör igång med lektioner o.s.v. Får se om jag kan hitta tillbaka till mina bättre resultat då.

//benjamin01
benjamin01
Posts: 79
Joined: Sun 15 Apr 2018, 17:25

Re: Min journal

Post by benjamin01 »

Testade att börja med MM idag, gick inte bra det heller... 29/120 på 3sek... Jag är nere i en riktig svacka nu :cry: Jag hoppas på att ta mig ur denna så snart som möjligt! Nu ska jag repetera stödbildssystemet från modul 2 och därefter ska jag kola igenom orden och mina fraser. Så idag börjar jag med att gå igenom det gamla och sedan ta mig an en ny Lektion.

//benjamin01
benjamin01
Posts: 79
Joined: Sun 15 Apr 2018, 17:25

Re: Min journal

Post by benjamin01 »

Lektion 30-31 klara! Tog lite vila igår men senare under kvällen brände jag iallafall igenom Lektion 30. Idag blev det lite sovmorgon och nu är jag igång igen! Körde Lektion 31 idag, memorera fraser stod på schemat. Jag hittade inte några spanska fraser någonstans så därför memorerade jag en text ifrån min spanska bok istället. Jag känner att det är ungefär samma metod som används och huvudsaken är ju att jag vet hur man gör och att jag förbättrar min spanska. Det blir en liten paus nu och efter det ska jag gå på MM, är riktigt taggad faktiskt!

34/120-3sek... Jag blandade ihop flera ciercobilder vilket känns väldigt surt... Men jag får väll iallafall vara nöjd eftersom det är en förbättring mot de senaste resultaten :?

Under dagen ska jag skapa fler ciercobilder och se till att repetera mina ord och texter från lektionerna, tror inte det blir några nya ord idag heller tyvärr.

//benjamin01
benjamin01
Posts: 79
Joined: Sun 15 Apr 2018, 17:25

Re: Min journal

Post by benjamin01 »

Fick ihop 30 nya ciercobilder när jag var ute idag så när jag kom hem bestämde jag mig för att köra en MM med 110 bilder, det kändes som att det gick ganska bra under memoreringen men vid återkallningen tog jag fel håll när jag tittade tillbaka på mina bilder... Det gjorde att jag inte fick något resultat att dokumentera. Imorgon är det nya tag som gäller!

//benjamin01
Post Reply