Journal NiklasV

Här kan du föra en egen journal över minnesträningen och läsa andras.
NiklasV
Posts: 33
Joined: Thu 26 May 2016, 16:14

Re: Journal NiklasV

Post by NiklasV »

Nu har det inte blivit något inlägg på ett tag och det har varit ett uppehålla i min minnesträning. Bland annat drog skolan igång för hösten så jag hade svårt att hitta tid. Nu är jag i alla fall färdig med modul 4 och har bara 7 (?) lektioner kvar!


Måndag 17/8 Lektion 46
Ännu en lektion avklarad, bestämde mig för att ta ledigt hela helgen från minnesträningen eftersom jag hade mycket annat att fokusera på. Lektionen gick rätt bra, men var något ofokuserad till en början. Men återkallningen gick oväntat bra. Däremot fattade jag inte riktigt vad tanken med övning två med, är det så att vi ska hitta en egen illustration, för jag fick inte upp någon på lektionssidan :(

Körde en omgång 5 minutes random numbers med avsikten att memorera så mycket som möjligt. Blev nytt rekord i antal, hela 90 tvåsiffriga tal, däremot fick jag bara 59/180 rätt i den farten.

Torsdag 20/8 Lektion 47
Lektionen gick rätt snabbt att göra, känns lättare att lära sig massa nya begrepp istället för att lära sig hela texter.

Gjorde en omgång 5 min random words på eftermiddagen,
Försök 1: 38/70

Fredag 21/8 Lektion 48
Lektionen idag handlade om att memorera innehållsförteckning, kändes rätt kul och som att det verkligen kan vara användbart i kurser jag kommer läsa till hösten.
Lördag 22/8 Lektion 49
Memorering av föreläsning, kändes som en rätt snäll lektion i och med att man har koll på innehållet, så allt som memoreras var ju välkänt.

Mängdträning
Five minutes numbers
79/140 (siffror)
59/100, körde på en del ciceros som jag har dålig koll på, så behövde dubbelkolla i en lista.
34/80, här blandade jag ihop ciceros ordentligt.
11/20, ofokuserat och hastigt.

Tisdag 25/8
Ingen lektion idag men började dagen med en omgång 5 minute numbers, trodde det skulle gå rätt dåligt i och med att jag var nyvaken. Farten var lite låg, men däremot var kopplingarna väldigt starka. 104/140 siffror rätt.

Lördag 29/8 Lektion 50
Det är var nog en av de lektioner jag har haft svårast att göra. Har verkligen noll intresse i att memorera lagtext, så det var inte särskilt motiverande.
Lektion 51
Ingen aning när denna lektion genomfördes, men det har blev en liten paus. Liksom förra hade jag även denna gång inget vidare intresse att memorera lagtext.

Tisdag 20/10 Lektion 52
Nu har det blivit en väldigt lång paus. Har haft en del att göra sen skolan drog igång och med mitt engagemang inom sektionen. Nu har jag en vecka ledigt så jag tänkte försöka få lite minnesträning gjort. Textmodulen ska jag se till att bli färdig med och vore kul att komma igång lite med nästa också :)

5 minutes random words
Körde en omgång efter lektionen, fick 40/60 rätt. Känns ok med tanke på att det var ett tag sen jag gjorde detta och att jag gjorde några stavfel.

Onsdag 21/10 Lektion 53
Så, nu är jag äntligen färdig med denna modul. Kul sista övning faktiskt. Tycker om den boken man skulle memorera strukturen av och hade redan tänkt läsa om den och nu har jag ännu större anledning att göra det.

5 minutes random numbers
Gjorde en omgång i långsamt tempo (var länge sedan jag använde mig av figurkoderna). Fick 40/55.
NiklasV
Posts: 33
Joined: Thu 26 May 2016, 16:14

Re: Journal NiklasV

Post by NiklasV »

Torsdag 22/10 Lektion 54
Den här var nog en av mina mest slarvigt genomförda lektioner. Den blev gjorde på eftermiddagen, men jag föredrar att göra lektionerna på förmiddagen. Därtill har jag sovit dåligt och känner mig sjuk. Glad att jag tog mig igenom lektionen iallafall :)
Den var rätt lätt skulle jag säga. Dock hade jag svårt att komma ihåg bilderna där vi fick förslag och det var mycket lättare att minnas bilderna jag själv skapat.
Post Reply