Martins journal

Här kan du föra en egen journal över minnesträningen och läsa andras.
martinolin
Posts: 142
Joined: Tue 14 Jul 2015, 12:19
Location: Lund

Re: Martins journal

Post by martinolin »

Orkade inte så mycket idag, så kort MM
40/50, 3s, helt ok.
martin
Posts: 174
Joined: Wed 04 Jul 2012, 08:53

Re: Martins journal

Post by martin »

Kör hårt Martin! Tredje gången gillt!
martinolin
Posts: 142
Joined: Tue 14 Jul 2015, 12:19
Location: Lund

Re: Martins journal

Post by martinolin »

JA, jag vill så gärna kunna använda det här! :)
martinolin
Posts: 142
Joined: Tue 14 Jul 2015, 12:19
Location: Lund

Re: Martins journal

Post by martinolin »

Snabb MM medan min son tittar på barnprogram, och frun pratar med föräldrarna över skype. Rejält med störmoment... intressant att se resultatet då.

42/70, 3s
55/70, 3s

De jag missade var fullständiga bommar, men förvånansvärt bra resultat.
martinolin
Posts: 142
Joined: Tue 14 Jul 2015, 12:19
Location: Lund

Re: Martins journal

Post by martinolin »

Då har jag passat på att reboota utbildningen och försökt marscha fram snabbt genom grundmodulen och första databasen.

Första försöket var några år sedan, men då gav jag upp efter lektion 43 tror jag, då jag fullständigt totalmisslyckades med mental repetition, och det var stört omöjligt att få ordning på det. Sen har det varit några halvhjärtade försök att starta om, men nu har jag kört på bra.

Började i mitten av juni med lektion 1, och försökte hålla 1 lektion per dag. Blev några dagars uppehåll innan jag gjorde testet idag. Det blev över förväntan får jag säga. :D

19 minuter och 2 fel - båda felen var att jag gick fel i databasen och läste av fel plats (men rätt avläst), och när jag väl navigerade rätt efteråt så läste jag av det rätt då.

Tänkte skippa språkmodulen den här gången, eftersom den inte känns så värdefull för mig just nu, utan gå på textmodulen direkt. Ska bli intressant.

Men framförallt - arbeta på att få en rutin för Mental Repetition - detta svårbemästrade moment. :?

Och ja, försöka köra MM eller det nya programmet, har helt låtit det vara för att fokusera på lektionerna. :roll:
Post Reply