Martins journal

Här kan du föra en egen journal över minnesträningen och läsa andras.
martinolin
Posts: 142
Joined: Tue 14 Jul 2015, 12:19
Location: Lund

Re: Martins journal

Post by martinolin »

MM 145/170, 4s - bra resultat! Kändes inte alls så stabilt som det ser ut.

MM 38/50, 3s - helt ok, ganska nya Cicero
thormanjr
Posts: 50
Joined: Tue 12 May 2015, 12:07

Re: Martins journal

Post by thormanjr »

Gött bra jobbat!
Behöver lite inspiration från MM-testerna, det gör att man själv blir taggad på att köra lite mer aktivt med MM! GO
martinolin
Posts: 142
Joined: Tue 14 Jul 2015, 12:19
Location: Lund

Re: Martins journal

Post by martinolin »

Ja det är bara att köra på! :)

Helt plötsligt så bara funkade det. Kämpade en del innan, men sen så bara tuffade det på som tåget. Självklart är där vissa problem med återkallning, men på det hela taget så har det "klickat på plats" ordentligt.

Nu ska det bara fås upp tempo och mängd! Gärna mer rätt också :D
martinolin
Posts: 142
Joined: Tue 14 Jul 2015, 12:19
Location: Lund

Re: Martins journal

Post by martinolin »

Då är man på färjan till Tyskland och passar på att träna MM när man sitter och tittar ut i natten... Spännande när det gungar och skriks och pratas omkring på massa olika språk.

Hursomhelst!

MM 145/180, 4s - ser vissa mönster. Det finns vissa figurkoder och cicerobilder som är svåra. De missar jag nästan alltid.
MM 26/40, 2s - relativt nya cicerobilder, så helt ok resultat.
martinolin
Posts: 142
Joined: Tue 14 Jul 2015, 12:19
Location: Lund

Re: Martins journal

Post by martinolin »

Lektion 32 klar.
martinolin
Posts: 142
Joined: Tue 14 Jul 2015, 12:19
Location: Lund

Re: Martins journal

Post by martinolin »

Jaha, då var det dags för lite MM-konstigheter igen!

MM 18/185, 4s... Kom snett på det någon gång, så om jag räknar bort det så blir det 146/185. Kom på mig själv med att vara snett, men försent, och tydligen hade jag kommit snett två gånger, så det blev total kaos. Var lite ofokuserad i början, vilket ställde till det.

Har börjat göra fel på figurkod 18 också... Ser den som 16. Dags att jobba med de figurkoderna lite mer.

MM 16/40, 4s... Okoncentrerad i början igen. Kom fel i sekvensen i avkodning två gånger igen! :?
Hade i princip det mest rätt efter början, så hade hamnat på 32/40 om jag inte hamnat snett.

Lärdom idag - gå igenom Cicero-sekvensen innan om jag inte gjort MM på några dagar.
martinolin
Posts: 142
Joined: Tue 14 Jul 2015, 12:19
Location: Lund

Re: Martins journal

Post by martinolin »

Lektion 33 klar.

MM 59/190, 4s - hm känns som att MM går ganska mycket sämre just nu. Kanske dags att ta ett steg tillbaka och försöka få ordning på det. Gick fel ett steg igen i sekvensen. Omräknat hade det blivit 136/190.

Generellt sett så har MM blivit sämre resultatmässigt - märker att fokuset är mycket sämre, och svårare att hålla, när det är så många bilder. Det har också blivit sämre säkerhet i kodning/avkodning.

Idag lyckades jag hoppa över en bild när jag kodade, men inte när jag avkodade. Skumt, det har inte hänt innan.
martinolin
Posts: 142
Joined: Tue 14 Jul 2015, 12:19
Location: Lund

Re: Martins journal

Post by martinolin »

Lektion 34 klar! Gick ganska fort.

MM 155/190, 4s - nytt rekord! Nice 8-)
MM 31/35, 6s - relativt nya cicero, så lite långsammare och ok resultat.

Har sjukt dålig tillgång till Internet just nu, och någon vecka framåt så kommer bli lite lägre tempo på lektionerna tyvärr. Men ska göra vad jag kan. Framförallt kommer det bli MM.
martinolin
Posts: 142
Joined: Tue 14 Jul 2015, 12:19
Location: Lund

Re: Martins journal

Post by martinolin »

Lektion 35 - och språkmodul - avklarad!

MM 137/195, 3s - bra resultat på kort tid. Klart nöjd. Kändes ganska ok med sekvens, men märker vissa delar som är svaga fortfarande.

MM 26/30, 4s - de nyaste cicero, helt ok.
martinolin
Posts: 142
Joined: Tue 14 Jul 2015, 12:19
Location: Lund

Re: Martins journal

Post by martinolin »

Lektion 36 klar! Ingen MM idag, har lite ont i huvudet och är för trött. Nöjd med en lektion avklarad iallafall.

Och nu är man igång med den modul som jag har velat komma åt hela tiden! Textmemorering! :D
Post Reply