Davids minnesdagbok

Här kan du föra en egen journal över minnesträningen och läsa andras.
davve98h
Posts: 187
Joined: Sat 02 Nov 2019, 22:00

Re: Davids minnesdagbok

Post by davve98h »

Klar med lektion 55!
Då detta var en väldigt fri lektion valde jag att memorera något nyttigt och som jag behöver veta, ska jobba som bartender som komplement till plugget och min chef skickade mig en lista på massa drinkar som det kan vara bra att jag har lite koll på inför fredag. Det han inte vet är att jag kan dem redan nu efter denna lektion 8-), ska bara fixera allt. Det var dock tuffare än jag trodde, mkt ingrienser blandade med figurkoder. Egentligen perfekt övning för GMS här på mindacademy, kanske att fundera över att lägga till i ex "min första databas". Känner att jag har full koll på lösenord och koder, samma sätt varje gång så valde att göra min egna grej

Använder GMS varje dag i plugget på föreläsningarna trots att jag inte är klar med kursen än, tänker att en databas per kurs borde räcka om man är flitig med underbilder men den som lever får se.
Har också börjat läsa boken som tillhör sista lektionen i KM 4.

Jag har nu bestämt mig för att sluta återkalla brottsbalken som var från KM 4, glömdes en del under den tid jag hade ont och inte kunde köra GMS och det tar för mkt tid att reparera glömda kopplingar. Fokuserar istället på att återkalla information från universitetsstudierna och köra IAM.

5 minutes words
1a försöket 37/58 8-) Om jag slutar kolla på tiden som jag gör kommer jag garanterat slå rekord, det blir som att man måste kolla när jag tänker att jag inte får. Det har blivit bättre och det ska försvinna helt. Ska öka takten lite nästa gång så jag får en utmaning.
davve98h
Posts: 187
Joined: Sat 02 Nov 2019, 22:00

Re: Davids minnesdagbok

Post by davve98h »

Klar med lektion 56 och därmed avslutar jag KM 5! :mrgreen:

Valde att i denna lektion som tidigare memorera helt egna saker, allt ifrån mobilnummer till min nya arbetsplats adress och chefens telefonnr etc.

Börjar närma sig slutet, och är ivrig på att få de sista tipsen för att min minnesförmåga ska bli så bra och i toppform som möjligt.

Har börjat få rutin på att återkalla på morgonen. På så sätt värmer jag också upp hjärnan inför plugget.

5 minutes words

1a försöket 33/69 Kunde se många av bilderna med stod helt stilla vad orden var, ex såg jag bilden av en vit flagga och bilden av en sten med fiskben i men hjärnan låste sig på något sätt så jag varken fick fram fred eller fossil...
davve98h
Posts: 187
Joined: Sat 02 Nov 2019, 22:00

Re: Davids minnesdagbok

Post by davve98h »

Klar med lektion 57!

Fick svar på många frågor jag hade och känns betydligt enklare att hinna återkalla allt nu när jag vet trixen.

5 minute words
1a försöket 30/90
davve98h
Posts: 187
Joined: Sat 02 Nov 2019, 22:00

Re: Davids minnesdagbok

Post by davve98h »

Klar med lektion 58!

5 minute words med musik
1a försöket 15/62 Extremt mycket svårare att hålla fokus, satte på min favorit spellista på hög volym och koncentrationen dog ganska så hårt, la även mobilen inom synligt håll då den också brukar dra till sig uppmärksamhet

5 minute numbers med musik
1a försöket 21/54 gick bättre än jag trodde det skulle gå

Känns roligare att köra med musik på så kommer fortsätta med detta, så småningom ska jag ha mobilen påslagen med ex instagram flödet bredvid och när det funkar ska jag räkna högt till 100 samtidigt. Men det är en bit kvar innan jag införskaffat en sådan disciplin och koncentration.

KUL!!! :mrgreen:
davve98h
Posts: 187
Joined: Sat 02 Nov 2019, 22:00

Re: Davids minnesdagbok

Post by davve98h »

Klar med lektion 59!

5 minute words med musik
1a försöket 26/61 enklare idag, har dock börjat med tyst prat istället, de stunder jag struntar i inre prat och ignorerar oljud går det som allra bäst!
davve98h
Posts: 187
Joined: Sat 02 Nov 2019, 22:00

Re: Davids minnesdagbok

Post by davve98h »

Klar med lektion 60!
Sådär, då var MindAcademy kursen avklarad, har varit jäkligt tufft till och från samt har långt kvar för att kunna tillämpa allt till 100%. Jag skulle säga att utbildningen öppnar ögonen för hur produktiv hjärnan faktiskt kan vara. Efter utbildningen krävs det att man tillämpar det man lärt sig under kursen för att verkligen uppnå sitt kungliga superminne. Jag kommer använda mig av GMS hela livet och det känns lätt värt att spendera 1 år "som utbildningen tog för mig" för att sedan ha med dig en superkraft resten av livet. Jag känner inte det riktigt än men är övertygad om att denna utbildning kommer vara en av om inte den allra viktigaste investeringen jag gör i mitt liv.
Har kvar hälften av språkmodulen som jag kommer slutföra i sommar då jag också ska kolla in kortleksmemorering.


5 minute words med musik

1a försöket 20/50
davve98h
Posts: 187
Joined: Sat 02 Nov 2019, 22:00

Re: Davids minnesdagbok

Post by davve98h »

5 minute words med musik 19/39
Körde med lite mindre fixerade ciceros men gick förvånansvärt bra ändå. Man kör ihåg fler än man tror'
Använde GMS mkt i plugget idag, har återkallat flertalet gånger och det går som smort!
Last edited by davve98h on Sat 12 Sep 2020, 19:00, edited 1 time in total.
davve98h
Posts: 187
Joined: Sat 02 Nov 2019, 22:00

Re: Davids minnesdagbok

Post by davve98h »

5 minute words med musik
1a försöket 19/47
davve98h
Posts: 187
Joined: Sat 02 Nov 2019, 22:00

Re: Davids minnesdagbok

Post by davve98h »

5 minute words med musik
1a försöket 17/44
2a försöket 18/53
davve98h
Posts: 187
Joined: Sat 02 Nov 2019, 22:00

Re: Davids minnesdagbok

Post by davve98h »

5 minute words med musik
1a försöket 19/55

Trots att det inte verkar gå bättre nu med IAM så märker jag skillnad utanför utbildningen.
Jag har alltid varit lättdistraherad och tappat fokus så fort det händer något. Men ex när jag lirade beerpong med polarna i helgen så gjorde de allt för att psyka mig men de lyckades inte. Jag kunde ta ett djupt andetag och sedan utesluta alla distraktioner.

Samma sak med plugget. Blev förvånad när en polare sa att han studerade hemma pga allt oljud under lektionen. Det brukar alltid vara jag som behöver söka en tyst arbetsmiljö men denna gång hade jag knappt märkt att det var mycket distraktioner. Ett annat ex är att jag skriver detta samtidigt som jag lyssnar på hög musik vilket aldrig gått tidigare.

Nu ska fortsätta läsa boken från sista lektionen i språkmodulen. Riktigt bra och fascinerande bok och som med GMS hjälp fått mig att se över mitt sätt att agera och tänka.
KUL! :mrgreen:

Vi höres dagboken!
Post Reply