Davids minnesdagbok

Här kan du föra en egen journal över minnesträningen och läsa andras.
davve98h
Posts: 187
Joined: Sat 02 Nov 2019, 22:00

Re: Davids minnesdagbok

Post by davve98h »

Fortfarande kvar på lektion 43!
Hjärnan varken vill eller orkar hålla fokus, jag pressar mig så hårt jag bara kan för att hålla fokus men det går bara inte. Hjärnan börjar spela upp sånger som jag hört tidigare under tagen och vill verkligen inte samarbeta. Jag sa till mig själv att idag ska jag bli klar med lektion 43 men har suttit väldigt många timmar redan nu och vill inte ge upp, men samtidigt inte spendera hela min födelsedag av huvudvärk... Jag kommer klara denna skitlektionen förr eller senare men just nu behöver jag chilla lite.
Ska krossa lite IAM först sen får jag vila :twisted:

5 minutes words
1a försöket 23/85 8-)
davve98h
Posts: 187
Joined: Sat 02 Nov 2019, 22:00

Re: Davids minnesdagbok

Post by davve98h »

Klar med lektion 43! 8-)
Jäkligt lång och tuff lektion, men tillslut lyckades jag återkalla det väsentliga. Ska repetera de kommande 4a dagarna. Men jag märker faktiskt förbättring i mitt bildskapande och visualisera bilder/kopplingar. Det blir som mer intensivt visualiserande, känns klarare.

Lite senare ska jag köra IAM men nu ska jag vila lite

5 minutes words
1a försöket 20/90 8-)
davve98h
Posts: 187
Joined: Sat 02 Nov 2019, 22:00

Re: Davids minnesdagbok

Post by davve98h »

Tanken var att jag skulle göra lektion 44 idag men jag orkar inte. Så får det vara ibland också, nya tag imorgon. Jag har dock återkallat mm idag.
5 minutes words
1a försöket 20/78
davve98h
Posts: 187
Joined: Sat 02 Nov 2019, 22:00

Re: Davids minnesdagbok

Post by davve98h »

5 minutes words
1a försöket 17/90
2a försöket 16/27
3e försöket 17/36
Jag kommer börja blanda min hastighet för att se om detta hjälper mig att utvecklas mer. Ibland kör jag plattan i mattan och ibland tar jag det lugnare, känner att jag vill få fler rätt an jag har hittills
davve98h
Posts: 187
Joined: Sat 02 Nov 2019, 22:00

Re: Davids minnesdagbok

Post by davve98h »

Okej, suttit med lektion 44 i 4h nu och vill inte ge upp men känner att jag måste vila. Den är riktigt svår lektion, så extremt många kopplingar måste göras och det tar lång tid vilket gör att man hinner glömma tidigare kopplingar.
Vi får la se hure går imorn...
5 minutes words
1a försöket 12/90
davve98h
Posts: 187
Joined: Sat 02 Nov 2019, 22:00

Re: Davids minnesdagbok

Post by davve98h »

Börjar närma mig slutet på lektion 44, vet att jag har några missade kopplingar kvar men nu börjar kopplingsstyrkan och effektiviteten försvinna drastiskt så ska vila en timme eller två och sedan fortsätt. Ses snart!

Klar med lektion 44!
Phu, extremt tuff lektion som jag lagt MÅNGA timmar på...
Lyckades återkalla allt någorlunda, dvs jag återkallar allt som har med bilderna att göra men information bredvid missar jag ibland vilket jag antar är en tränesak. Jag känner att även om jag inte lyckats göra lektionen perfekt så är den avklarad. Jag kommer givetvis repetera denna lektion en del.
Känner dock att denna lektion förbättrat mitt visuella tänkande och skapande av bilder samt storlek på bilder vilket är najs.
Ska försöka köra lite IAM ikväll på lägre hastighet denna gång. PEACE

5 minutes words
25/40
Stoooor skillnad i koncentrations förmåga bara sen i förrgår. Kanske börjar allt slit löna sig. Kändes som att mitt fokus var en laserstråle, extremt fokuserad :mrgreen:
Idag har jag suttit mååånga timmar och tror det är dags att call it a day, men är bombsäker på att dagens bravader vekligen kommer löna sig 8-)
davve98h
Posts: 187
Joined: Sat 02 Nov 2019, 22:00

Re: Davids minnesdagbok

Post by davve98h »

Lektion 45 borde inte vara svår men nog alldeles för trött. Suttit med den i 2h nu utan någon direkt framfång. Som sagt, för trött...
Får köra den imorn istället.
Idag hinner jag inte med någon IAM.
davve98h
Posts: 187
Joined: Sat 02 Nov 2019, 22:00

Re: Davids minnesdagbok

Post by davve98h »

Lektion 45 klar!
Utvilad och nu gick det fort, fick lite hjälp med kopplingarna sen igår. När jag är pigg och alert har jag mycket lättare att komma på användbara stödbilder. Skönt med en enklare lektion idag, behövdes efter lektion 44 :)
Nu blire IAM

5 minutes words
1a försöket 30/40 8-)
2a försöket 26/40
Ska testa öka takten lite ca 50-60 bilder
3e försöket 33/53 8-)
4e försöket 21/40 Det är extremt tydligt när man är trött och inte, detta får bli sista jag gör idag

Någonting måste ha hänt med min visualiseringsförmåga för så här bra score har jag aldrig fått tidigare. KUL :mrgreen:
davve98h
Posts: 187
Joined: Sat 02 Nov 2019, 22:00

Re: Davids minnesdagbok

Post by davve98h »

Lektion 46 klar!
Relativt enkel lektion, kul att lära sig om hjärtat.
Gjorde grovjobbet på fm men sedan skulle jag iväg så lämnade sista övningen tills senare. Det var mycket tuffare när jag kom tillbaka, inte för att uppgiften i sig var svår, men så himla trött. Som om en våg av trötthet slår över mig. Nästan omöjligt att memorera något då. Jag antar att det kan bli så på em, så äre när jag pluggar "vanligt" också.
Ska vänta ett tag med att köra IAM, måste vila nu.

5 minutes words
1a försöket 18/37 Inget fokus, måste dock dra nu så förmodligen inget mer idag
davve98h
Posts: 187
Joined: Sat 02 Nov 2019, 22:00

Re: Davids minnesdagbok

Post by davve98h »

Lektion 47 klar!
Denna lektion var enkel vilket är väldigt skönt, att slita som ett djur som jag gjorde med lektion 44 går ibland men inte alltid.
Klarade nästan att återkalla allt korrekt med stavning osv på sista återkallningen. Känns som att det verkligen går framåt och önskar jag lärt mig GMS när jag studerade på högstadiet och gymnasiet.
Även fast det går långsamt ibland så vet jag att när jag väl lagt ner tid och arbete sitter informationen kvar i hjärnan om jag vill. Annars har det varit så att man kan någonting men fortfarande osäker på om jag kommer ihåg det imorgon. Men nu har jag full kontroll och vet precis hur jag ska göra för faktiskt komma ihåg. Det är otroligt tillfredsställande och ger ett inre lugn. :geek:

5 minutes words
1a försöket 16/40 de 20 första har jag inte fixerat eller använt speciellt mycket. Ska se till att öva upp dessa ciceros
2a försöket 25/48
Dåligt fokus nu, chillar lide
Post Reply