Davids minnesdagbok

Här kan du föra en egen journal över minnesträningen och läsa andras.
VictorBull
Posts: 402
Joined: Fri 16 Sep 2016, 15:57

Re: Davids minnesdagbok

Post by VictorBull »

Hej igen David,

Det är definitivt en hjärnskakning. Man behöver inte ens slå i själva huvudet för att man ska få det.
Skynda långsamt framöver, återgå successivt till konditionsträning (raska promenader, löpning, cykling etc) viktigaste är att du inte får fler smällar mot huvudet första 3-6 veckorna.

Lycka till
Mvh Victor
davve98h
Posts: 187
Joined: Sat 02 Nov 2019, 22:00

Re: Davids minnesdagbok

Post by davve98h »

.
Last edited by davve98h on Tue 13 Oct 2020, 14:35, edited 1 time in total.
davve98h
Posts: 187
Joined: Sat 02 Nov 2019, 22:00

Re: Davids minnesdagbok

Post by davve98h »

VictorBull wrote: Tue 13 Oct 2020, 08:42 Hej igen David,

Det är definitivt en hjärnskakning. Man behöver inte ens slå i själva huvudet för att man ska få det.
Skynda långsamt framöver, återgå successivt till konditionsträning (raska promenader, löpning, cykling etc) viktigaste är att du inte får fler smällar mot huvudet första 3-6 veckorna.

Lycka till
Mvh Victor
Tjena Victor,

Har skickat ett PM till dig men de hamnar i utkorgen på direkten så osäker på om de kommer fram till dig...
VictorBull
Posts: 402
Joined: Fri 16 Sep 2016, 15:57

Re: Davids minnesdagbok

Post by VictorBull »

Skriv till "support" som du hittar på förstasidan.

Mvh Victor
davve98h
Posts: 187
Joined: Sat 02 Nov 2019, 22:00

Re: Davids minnesdagbok

Post by davve98h »

Tja tråden!
Vart lite off nu ett tag, tentorna närmar sig så har fokat på plugget! Jobbar även denna helg så fullt upp nu:)
Hjärnskakningen är bättre också, körde ett mördarpass med intervaller och maxpuls för att kolla om symptom uppstod och biverkningar skulle uppstå vilket de inte gjorde vilket är skönt!
Vill även slå ett slag för hur schyssta både Ribbing och Bull är som tar sig tid och svara på mina frågor och framförallt Bull som hjälpte mig med rådgivning mtp hjärnskakningen.
Tacksam för detta!
Fick in lite namn och ansikten före jobbet,
5 minutes name and faces
1a försöket 3 poäng gick sådär, väldigt svåra namn, ex återkallade jag Poonada när det skulle vara Poonam. Det kmr lossna, gäller bara att lägga ner tiden.
Peace
davve98h
Posts: 187
Joined: Sat 02 Nov 2019, 22:00

Re: Davids minnesdagbok

Post by davve98h »

5 minutes names and faces
1a försöket 2 poäng kom ihåg flertalet namn och bilder men svåra stavningar
davve98h
Posts: 187
Joined: Sat 02 Nov 2019, 22:00

Re: Davids minnesdagbok

Post by davve98h »

5 minute names and faces
1a försöket 4 poäng riktigt nära på sex poäng, går bättre och bättre
2a försöket 3 poäng
davve98h
Posts: 187
Joined: Sat 02 Nov 2019, 22:00

Re: Davids minnesdagbok

Post by davve98h »

1 av 2 tentor klara för denna LP så ska komma in i rutin igen vad gäller IAM
5 minute words med musik
1a försöket 25/63 påbörjade sessionen och kom på att jag skulle ha musik så gick ca 20 sek på det
2a försöket 35/64 wohaaa, upptäckte något riktigt coolt som gjorde allting lättare. Fick för mig att jag skulle visualisera att jag stod nära platsen och verkligen såg ciceron på nära distans och placerade ut föremålet där. Innan har jag stått längre ifrån. Allt blev som mycket verkligare och bilderna var mycket lättare att återkalla. Ibland kanske man behöver ta en paus för att sedan komma tillbaka starkare, lyssnade dettutom på svensk rap viket jag tkr är bland det svåraste att köra med förutom pratradio :mrgreen:

5 minute names and faces
1a försöket 3 poäng fick för första gången helt rätt på ett namn: Miran Ensano
davve98h
Posts: 187
Joined: Sat 02 Nov 2019, 22:00

Re: Davids minnesdagbok

Post by davve98h »

5 minute words med musik
1a försöket 21/47 måste öka tempot
2a försöket 32/83 från och med nu får jag inte gå under 60st ciceros vid träning oavsett vad

5 minute names and faces
1a försöket 5 poäng
davve98h
Posts: 187
Joined: Sat 02 Nov 2019, 22:00

Re: Davids minnesdagbok

Post by davve98h »

5 minute words med pratradio
1a försöket 14/54 Försökte verkligen pressa mig att komma över 60 men det gick bara inte, extremt svårt att hitta bilder samtidigt som de pratar i bakgrunden. Innan har det varit lite blandat prat och musik men nu var det bara prat rakt igenom.
2a försöket 12/67 Har bytt till bara prat nu, väldigt tufft!

5 minute names and faces
1a försöket 5 poäng
Post Reply