Hans Journal

Här kan du föra en egen journal över minnesträningen och läsa andras.
hasseboi
Posts: 13
Joined: Sun 09 Jun 2019, 23:50

Re: Hans Journal

Post by hasseboi »

lektion 12
Inser att jag väldigt lätt tappar koncentrationen om det är något som inte går som det ska eller inte flyter som jag vill. Nät jag ex tränar figurkoder under lektionen och inte kommer på det den direkt, försvinner jag nästan genast iväg nånstans även om jag gjort koncentrationsövningar innan. Märker också att jag tappar många ord om jag försöker göra kopplingarna snabbt men det känns ändå bra.
hasseboi
Posts: 13
Joined: Sun 09 Jun 2019, 23:50

Re: Hans Journal

Post by hasseboi »

Har haft paus i en vecka, har arbetat och haft andra saker att göra och hade inte orken att genomföra övningarna när jag kom hem, var tvungen att dela upp lektion 13 och 14 på flera delar respektive. Men denna vecka börjar vi igen med start imorgon!
Nu ska jag testa memorization master :)
hasseboi
Posts: 13
Joined: Sun 09 Jun 2019, 23:50

Re: Hans Journal

Post by hasseboi »

Gick fint idag, tog lite tid, men tror att databasen sitter, känns som det kan gå lätt att blanda ihop, vad de olika platserna heter men det kommer säkert! Kul att de man väntat på börjat komma, känns som att detta kan hjälpa en påriktigt med att lära sig saker
hasseboi
Posts: 13
Joined: Sun 09 Jun 2019, 23:50

Re: Hans Journal

Post by hasseboi »

Lektion 19.
Tycker det går fint, med inlärandet av systemet, vissa bilder är lite suddiga men tror att det lätt kan fixas med att jag fokuserar extra på dessa.

Funderar på att försöka skapa ett eget system för saker jag vill lära mig till ett prov. Får se om det blir av eller om jag kör på gamla vanliga repetitionstekniken. Men vore kul att få börja använda systemet på riktigt, hade nog blivit mer taggad på övning då.
Post Reply