Utvärdering lektion 24

Recensioner, utvärderingar och erfarenheter av Mind Academy.
Post Reply
RHaag
Posts: 1
Joined: Sun 29 Apr 2018, 13:55

Utvärdering lektion 24

Post by RHaag »

Hej
Mitt namn är Robert Haag och är 42år, till vardags arbetar jag inom räddningstjänsten.

Jag har alltid varit intresserad av hur hjärnan fungerar och speciellt när det handlar krishantering, och skapade jag även intresse hur inlärning fungerar.
Jag startade denna utbildning för många år sedan men har aldrig riktigt kommit igång på grund av bekvämlighet.
Nu har jag kommit igång trots en viss tröghet i att få in visualiseringen av bilder men det släppte ganska fort och nu är det helt naturligt för mig.

I vardagen "glömmer" jag bort mina nya kunskaper ibland och sitter med block och penna för att skriva så fort jag bara kan vilket resulterar i att jag inte kommer ihåg så mycket, jag kommer dock på mig de sista veckorna så nu skriver jag upp mina bilder som jag kommer på istället och kan vara mer delaktig på möten och framförallt komma ihåg vad vi sa.

Inför detta "test" har jag funderat många gånger, hur ska detta gå? Jag tror att den tanken behöver jag lära om då jag vet att inlärningen fungerar och att det är jag som sätter begränsningar efter "gammalt (tragiskt) råplugg".

Jag har samtidigt en önskan att lära mig massor av saker som jag har nytta av i mitt arbete direkt så av den anledningen har jag samtidigt innan detta test läst in, Lagen om skydd mot olyckor, Taktik, ledning, ledarskap, brandförlopp samt handlingsprogrammet för Norrtälje Kommun.

Hur gick det då på testet?
Jag fick nio fel tyvärr.
Jag är supernöjd ändå på grund av att mitt intresse att lära in allt "krockade" med mitt intresse för det jag lärt in ovan för mitt arbetes skull.
Hur gick det på det testet som är kopplat till mitt yrke?
Där har jag full poäng, utan problem.

Jag skulle önska följande.
Jag vet att det fungerar för mig till 100% tack vare dig Mattias!
Jag önskar att det finns utrymme att få lära in "egen" viktig information istället för de som nu genomförts om det skulle fungera? Jag blev tidigt övertygad om att detta fungerar så det har jag aldrig tvekat på.

Jag vill tacka för en fantastisk utbildning, denna utbildning är den bästa utbildningen som jag någonsin har läst och detta ska jag lära mina barn så deras skolgång kan bli år av glädje istället på belastning och stress.

Med vänliga hälsningar!
Robert Haag
Post Reply