Utvärdering lektion 24

Recensioner, utvärderingar och erfarenheter av Mind Academy.
Post Reply
thomas
Posts: 7
Joined: Tue 06 Mar 2018, 15:01

Utvärdering lektion 24

Post by thomas »

Jag är en 38-årig företagare med utbildning i ekonomi. Testet tog ca 40 min och jag hade två fel.

Jag har försökt hålla tempot om minst tre lektioner i veckan och att använda MM varje dag. Detta har dock varit svårt att lösa med sjuka småbarn och abrte som kommit i vägen. Snittet har istället hamnat på 2 lektioner i veckan och MM ungefär varannan dag.

Att jag inte hann med tre lektioner i veckan mot slutet märktes tydligt när jag försökte återkalla databasen efter 23 lektioner det satt inte alls så jag fick lägga ett par dagar på att reparera. Men sedan satt allt vilket visar att det fungerar. De missar jag hade i testet var rena slarvfel i avkodningen.

Mitt syfte till att börja med kursen var främst inte att lära mig memorera utan att träna koncentrationsförmågan vilket jag tror har fungerat och kommer att bli ännu bättre under kommande lektioner. Jag var något skeptisk till metoden men den verkar fungera, hade man kunnat lära sig såhär mycket slumpmässig information under skol-/studietiden hade det gått betydligt bättre där.

Kursen tar mer tid i anspråk än vad jag tänkt. Att gå igenom en lektion tar inte mer än 1-1,5h men för att informationen ska sätta sig är repetitionen nödvändig. Man bör också göra den under sin skarpaste tid på dygnet och när man sovit ordentligt.
Post Reply