Recension efter lektion 26

Recensioner, utvärderingar och erfarenheter av Mind Academy.
Post Reply
timwhite
Posts: 9
Joined: Wed 14 Jan 2015, 16:33

Recension efter lektion 26

Post by timwhite »

Hejsan! Jag heter Tim och jag driver eget företag som heter WhiteAnimations där jag och mitt team skapar animerade reklamfilmer åt företag med coola tjänster och produkter.

Jag klarade examensprovet med alla rätt på 29 minuter och är super nöjd! Har gjort Mind Academy för några år sedan (2015) och går igenom den igen nu. Tycker kursen blivit grymt mycket bättre sen sist tack vare Victors videos i intensivträningen. Det gjorde stor skillnad för det var oerhört segt att komma igång igen efter flera års uppehåll. Nu känns det ÄNTLIGEN som jag fått koll på teknikerna, på riktigt! Det kunde jag inte säga första gången jag gjorde klart kursen. Jag fick halvtaskiga resultat på MM, kunde inte applicera kunskapen i vardagen och kände att jag inte riktigt fattade vad jag gjorde för fel. Nu får jag redan bättre resultat (bästa resultat är 80 av 120 rätt på 5 min siffror och 74 av 120 rätt på 5 min ord) och fattar vad det är jag gör bra och mindre bra i memoreringen. Kan också se vad som faktiskt spelar roll och vad som är mindre väsentligt.

En grej som hjälpt är att läsa Jonas von Essens bok och kolla på hans videos för det har fått mig att förstå vad de gemensamma nämnarna för framgångsrik memorering är. Han förklarar på lite olikt sätt från kursen emellanåt och ibland exakt samma och då förstår man nyanserna.

Anyway, ser fram emot att ta mig fram till textmodulen och få applicera det jag lär mig på de online utbildningar jag just nu läser. You will hear from me again! :)
Post Reply