Recension efter lektion 26

Recensioner, utvärderingar och erfarenheter av Mind Academy.
Post Reply
Augustin
Posts: 3
Joined: Wed 10 Oct 2018, 19:30

Recension efter lektion 26

Post by Augustin »

Augustin
27 år
33 minuter

Jag hade sju fel. De flesta av dem var slarvfel gjorda i hast, några rena dumfel såsom att glömma bort hela stödbilden tekannan. (Hur kan man tappa en så avsevärd kökslig resurs?) Annars anser jag att det gick bra.

Systemet har fungerat väldigt bra. Jag hade bara två systematiska problem. Det ena var när min uppfattning av till exempel en cd-spelare inte stämde överens med uppgiftens beskrivning av en cd-spelare. Då föreställde jag mig någon slags hybrid och denna blev nästan aldrig lätt att lagra.(Detta är förstås inget problem när man börjar använda sina egna bilder senare i kursen.) Det andra problemet var när informationen inte kändes betydelsefull, som till exempel de roliga historierna. Då var det mycket lättare att lära sig de japanska bokstäverna, som jag föreställer mig att jag kommer ha användning av. (Detta är heller ingen kritik av modulen, utan reflekterar bara mitt eget tänkande.)

Om jag hade kunnat ge mig själv ett råd för en månad sedan, när jag började utbildningen, vore det detta: när du visualiserar, försök inte "skapa" en bild ovanpå synfältet, utan "tro på" att du faktiskt ser föremålet i rummet du sitter i.

Den största utvecklingen ägde rum vid de tjugotredje-fjärde lektionen. Plötsligt var visualiseringen enkel och kraftfull, bilderna stora och detaljerade, hopkopplingen snabb och intuitiv. Nu är det ett nöje att visualisera, memorera. Och jag ser fram emot att förbättra min förmåga.

/Augustin
Post Reply