Utvärdering efter lektion 26

Recensioner, utvärderingar och erfarenheter av Mind Academy.
Post Reply
Smolt
Posts: 1
Joined: Wed 17 Jul 2019, 22:55

Utvärdering efter lektion 26

Post by Smolt »

Jag påbörjade kursen förra sommaren, och gjorde då de första 20 lektionerna. När sedan hösten och jobbet kom igång blev det fram till denna sommar endast repetition och två nya lektioner.

Anledningen till att jag påbörjade kursen var för språkinlärning (spanska), så nu ser jag verkligen fram emot nästa modul!

Videosnuttarna har blivit ett mycket välkommet tillskott till lektionerna och eventuella kvarstående frågetecken har kunnat klarats ut via mail.

Resultat
På testet fick jag sju fel på knappt 27 minuter, där jag hamnade fel två gånger, kodade av en bild till fel tal (slarv), tappade en bild och missade en liten bit av informationen på tre uppgifter.

Om resultatet
Jag tror att jag skulle uppnå ett bättre resultat om jag repeterade lite mer, men nu vill jag gå vidare. Jag kommer dock att fortsätta att repetera lektion 1-25 så att jag alltid har denna information tillgänglig och de olika teknikerna för hur man kan memorera olika sorters information.

Vidare
Att träna på att öka hastigheten i memoreringen via bl.a. ”Memorization master” har varit nyttigt för mig, då jag gärna tar tid på mig för att få allt rätt från början.

Jag ska i fortsättningen vara noggrannare med att avdela tid för repetition i de intervaller som jag behöver för att befästa informationen. Behöver jag en första repetition en timme efter, så ska jag inte vänta flera timmar eller kanske t.o.m. tills nästa dag, då detta bara innebär merjobb.
Post Reply