Recension efter lektion 26

Recensioner, utvärderingar och erfarenheter av Mind Academy.
Post Reply
NiklasV
Posts: 33
Joined: Thu 26 May 2016, 16:14

Recension efter lektion 26

Post by NiklasV »

Nu är det min andra gång jag gör modul 1 & 2 och är nöjd även denna gång, kom av mig när jag påbörjade kursen för 3 år sedan så kände att det var lika bra att börja från början för att repetera och lära mig teknikerna bättre.

Kursen är lärorik och det är coolt att så snabbt kunna memorera så mycket. Jämfört med min tidigare erfarenhet av kursen så är kärninnehållet väldigt likt, men det är otroligt mycket lättare att följa idag eftersom så många videoklipp har spelats in för att hjälpa oss på vägen, känner att dessa klipp har besvarat många frågor som jag funderade på senast jag genomförde de första två modulerna.

Resultat
examensprovet fick jag 1 fel (av trettio) och genomförde det på 16 minuter, vilket var glatt överraskande eftersom jag varit lite slarvig med min mentala repetition.

Slutligen vill jag påpeka att kursen inte bara tränar upp ens minne till otroliga nivåer utan även ger en superfokus, vilket jag känner är användbart i alla situationer oavsett om jag använder minnestekniker eller inte :)
Post Reply