Utvärdering efter lektion 26

Recensioner, utvärderingar och erfarenheter av Mind Academy.
Post Reply
MMM
Posts: 517
Joined: Tue 12 Nov 2019, 10:44

Utvärdering efter lektion 26

Post by MMM »

Jag är 38 år och jobbar med teknisk support för datorer. Jag känner att mitt minne inte är så bra som jag vill. Jag har gjort provet i lektion 26 två gånger. Första gången fick jag 14 rätt. Då gav jag det några veckor till och andra gången fick jag 22 rätt på ca 55 minuter. Har fortfarande lite svårt att koncentrera mig och se bra bilder. Men det kommer mer och mer. Har som mest fått 31 av 100 i Memorization Master. Tycker kursen är bra, men skulle önska att man fick mer pushande i rätt riktning. Kanske en facebook grupp eller zoom möten för att peppa varandra ?

Sen har jag ibland svårt att bestämma mig för hur bilderna ska se ut . Till exempel är siffran 50 en miniatyr av Colosseum för mig (de första jag kom att tänka när jag hörde order rom) och när jag ser på en tvättmaskin så tänker på en toppmatad och inte en frontmatad vilket i vissa övningar gör min bilder tvetydiga i förhållande til vilka bilder jag tror jag borde ha för att få bilderna mer som det är tänkt.

Sammanfattningsvis tycker jag att kursen är bra, men jag hade önskat mig mer pushning. Jag trodde också att det skulle gå snabbare att lära sig visualiseringteknikerna. Så vill du ha ett bättre minne gå kursen men det kan ta mycket längre tid än du tänkt.
Post Reply