Recension utvärdering efter lektion 26

Recensioner, utvärderingar och erfarenheter av Mind Academy.
Post Reply
Markus
Posts: 1
Joined: Tue 21 Jan 2020, 23:20

Recension utvärdering efter lektion 26

Post by Markus »

Hej!
Har gjort provet d.v.s lektion 26 för några dagar sen. Resultatet blev följande:tid ca 54 minuter , antal fel 7.
Är helnöjd med kursen hittills , syftet med kursen har från första början varit till att använda det till språkinlärning.Har dock insett att det kan användas till mycket fler ämnen och områden än språk. Jag har dom senaste veckorna provat på att lära mig nya ord i nordsamiska och kunnat konstatera ( även under kursens gång ) hur effektivt det är att tänka i bilder.Har gjort enligt följande skrivit ner ord och betydelse gjort en snabb skiss över bild associationen , fotat med mobilen för att ha en backup. Sedan försöker jag memorera bild serien så pass bra att jag kan återkalla den morgonen därpå osv. Det jag vill ha sagt med det här är att den stora AHA upplevelsen jag fått är att jag behöver inte sitt fram för en bok eller dataskärm för att lära mig som i mitt fall nya ord.Utan lite när som helst , då jag inte är ens i närheten av en bok ,penna eller dataskärm.Det blir hel enkelt väldigt tidseffektivt enligt mitt tycke.Har senast idag repeterat fem bildserier med ca 30 ord vardera( blir ibland tvungen att titta på backupen ). Vilket för mig hade varit en omöjlig uppgift innan den här kursen samt boken " vägen till mästarminne ". Ser fram emot nästa kursmodul som just är språkdelen i den här kursen.
Som avslut övning har gett mig mycket färdighet Tack för en bra kurs!
Post Reply