Utvärdering lektion 26 - TEST

Recensioner, utvärderingar och erfarenheter av Mind Academy.
Post Reply
Jana
Posts: 1
Joined: Tue 30 Apr 2019, 11:59

Utvärdering lektion 26 - TEST

Post by Jana »

Jag heter Janaina, jag är 41 år, har två barn (6 och 10 år). Jag har inte svenska som modersmål utan portugisiska. Jag är forskare på halvtid och lärare på högstadiet på halvtid.
Började kursen på grund av fall av Alzheimers sjukdom i familjen.
Nu är jag klar med testet som gjordes på 57 minuter.
9 fel...det känns lite tråkigt faktiskt även fast det är ett godkänt resultat.
Jag blandade ihop informationen trots att det var korrekt memorerad
Jag har inte lycktas träna speciellt mycket och jag har inte tränat memorization master online överhuvudtaget under kursens gång på grund av tidsbrist.

Utvärdering:
Kursen är välgenomtänkt och bra. Jag har lärt mig saker som jag aldrig någonsin skulle ha tänkt på annars.
Jag måste säga att jag funderar hela tiden på om jag verkligen kommer att komma på sådana fina kopplingar som ni gör när det väl gäller mig. Jag menar, ni ger oss verktyg och färdiga kopplingar under kursens gång, vilket är underbart men jag undrar om kursen kommer att ge mig verktyg så att även jag kan koppla bilder till ord, meningar, siffror osv. Jag hoppas det och det vore kul om ni hade ett svar.
Jag funderar även på om det är ok att gå vidare till nästa lektion trots att informationen inte sitter helt och hållet i mitt huvud. Alltså kan man bara köra på och hoppas på det bästa, eller är det så att man måste memorera allt först innan man fortsätter?
Jag har kört 3 lektioner i veckan och när jag är klar är jag helt slut - trots att jag tycker att det är kul att lära mig. Jag vill bli klar med kursen under sommaren.
PS* Mycket bra med coachens hjälp. Tack för tålamodet V. Bull.

Mvh,

Jana
VictorBull
Posts: 402
Joined: Fri 16 Sep 2016, 15:57

Re: Utvärdering lektion 26 - TEST

Post by VictorBull »

Hej Jana,

Vill börja med att säga STORT GRATTIS! Du har kämpat på otroligt bra under kursens gång. Trots tidsbrist, språkbarriär då du inte har svenska som modersmål, familjeliv och jobb så har du klarat av hela TRE lektioner varje vecka! Det är en superstor bedrift, då jag själv kan intyga att denna minneskursen är utmanande på många sätt. Du ska vara jättenöjd med resultatet och för att ha tagit dig igenom de första kursmodulerna på Mind Academy!

Som svar på din fråga angående hur du själv ska kunna skapa kopplingar när du väl vill använda dina minnestekniker utanför utbildningen så kommer detta inte vara något alls problem. Det är när man använder det i sin vardag som det RIKTIGT roliga börjar! Då kommer du hitta ditt eget sätt att planera dina minnesstrategier, du kommer efter textmodulen ha lärt dig hur du ska gå tillväga för att memorera textinformation, som kan vara otroligt lönsamt inom forskaryrket :D
Vi kommer hjälpa dig genom hela kursens gång och du kommer för var lektion bli mer och mer självgående, vilket kommer göra det lättare för dig att sen gå direkt över till att börja använda GMS-metoden i ditt vardagsliv.

Vi är med dig hela vägen igenom, bara att trycka på gasen så kommer du tillslut uppnå ditt superminne.
Fortsatt lycka till under språkmodulen!

Mvh Victor Bull
AntonLidbom
Posts: 1
Joined: Wed 18 Dec 2019, 21:28

Re: Utvärdering lektion 26 - TEST

Post by AntonLidbom »

Hejsan!

Mitt resultat blev 27/30 rätt, vilket jag uppnådde på 37 minuter.

Mitt namn är Anton Lidbom, 28 år, och jobbar just nu med dataanalys på Volvo Cars. Började med kursen för att jag tänkte att det hade underlättat mitt arbete avsevärt om jag kunde komma ihåg information mer exakt.

Lite feedback på kursen:
Tycker den är bra anpassad för att lära sig information som man läser, vilket det går att skapa anpassade strukturer för i ”lugn och ro” innan man fyller på med information. Jag hade delvis tänkt att använda GMS metoden för att ta in och komma ihåg information som jag hör på jobbet. Hade tyckt det var bra om det fanns övningar som anpassades, eller i alla fall exempel, på hur man kan skapa strukturer snabbt där man inte vet hur mycket information som kommer. Och att kunna göra detta utan ryska dockmetoden/kedjemetoden eftersom det finns hög risk att tappa kopplingar vid snabb memorering och därmed tappa efterkommande information. Alltså helt enkelt, bästa sätt att memorera information som sägs i konversationer snabbt och säkert.

Sedan märker jag att det är tidskrävande att konstant återkalla informationen man har memorerat. Finns det någon riktlinje för hur ofta man borde återkalla all information till fullo respektive hur ofta man bara borde spola igenom bilderna i huvudet? Hur snabbt borde det gå att återkalla hela informationsblocket som jag precis har lärt in mig? Och när kan man tänka sig att informationen sitter "permanent"?

Tack för en bra kurs!

Mvh,

Anton
Post Reply